A férfiak nem sajnálják a pénzt, ha a kedvesükről van szó
Több mint 91 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra az európai férfiak 30 százaléka, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget – derül ki a karácsonyi ajándékvásárlási szokásokat vizsgáló, tíz európai országban végzett kutatásából.
A nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat Európában , a férfiaknak csupán 58 százaléka számára fontos a legjobb ár–érték arányú termék – állítja az Intel Európa számítástechnikai cég elemzése.
A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők a legdrágább ajándékra áldoznak. Ugyanakkor a költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között – adta hírül az MTI. . A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni, ennek ellenére mintegy 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet.
Ez a „könnyelműség” leginkább az olaszokra jellemző, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemző, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják.
A legjobb ár–érték arány érdekében a kutatásban résztvevő európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat, és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt. A megkérdezettek 42 százaléka azonban feladatként tekinti a szeretet ünnepére történő ajándékvásárlás. A felmérést az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Oroszországban 10 042 ember megkérdezésével végezte a Redshift Research, 2014 szeptemberében.
Hozzászólás zárolva.