A magyarok nem bírják ki vásárlás nélkül
A GfK Hungária a Tudatos Vásárlók Egyesületével együttműködve a Ne Vásárolj Semmit Nap ismertségét mérte föl 2007 januárjában. A megkérdezés eredménye szerint minden negyedik magyar hallott a november utolsó péntekjére eső egynapos „fogyasztási böjt”-ről, ám e válaszadók több mint fele feleslegesnek tartja a kezdeményezést, mert nem hisz abban, hogy bármi hatása lehet.
A válaszadók több, mint fele feleslegesnek tartja, mivel szerintük egyetlen nap nem változtat semmin. Azonos arányt, 11-11 százalékot képviselnek azok, akik jó ötletnek tartják, és jövőre csatlakoznának hozzá, illetve jó ötletnek tartják, de nem hiszik, hogy ők be tudnák tartani. A legmagasabb iskolai végzettségűek 30 százaléka mondta, hogy jó ötletnek tartja a kezdeményezést és csatlakozna is hozzá – ez kimagasló arány. A legfiatalabb, 15-19 éves korosztály bízik a legkevésbé magában abban a tekintetben, hogy kibírja ezt a napot vásárlás nélkül.
Hozzászólás zárolva.