A márka nem minden
Nem a ruha teszi az embert, tartja a mondás, a márka pedig még kevésbé. Ennek ellenére egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak egy-egy menő cuccnak, híres és drága logónak.
Főleg a fiatalok körében jellemző, hogy azért vásárolnak márkás termékeket, hogy ezzel kitűnjenek, megmutassák, ő jobbak, szebbek, és főleg gazdagabbak, mint a másik. A gyártók ezért különböző méretű logókkal látják el termékeiket, és a tapasztalatlan fiatalok azt gondolják, minél nagyobb, annál jobb. Pedig a valódi luxusmárkák vagy nagyon kicsi feliratokat használnak, vagy egyáltalán semmit.
Általánosságban elmondható, hogy azok a márkák tudnak évtizedeken és generációkon keresztül sikeres maradni, amelyek valódi minőséget képviselnek, és a vásárló az egyéniségét is meg tudja mutatni rajtuk keresztül.
Sokan tartanak a márkáktól, és azt hiszik, a magyarok mániásak, valójában más országokban sokkal többen tartanak ki kedvenc márkájuk mellett. A hazai vásárlóerő még mindig jóval kisebb, mint a nyugati, itthon tehát nincs pénz a márkás cuccokra. Ha mégis ilyet vásárolunk, azt hosszú távra tesszük. Tehát inkább fizetünk sok pénzt egy jó mosógépért, mint egy farmerért.
A design is nagyon sokat nyom a latban, főként a telefonok terén érvényes, hogy nem is az a fontos, mit tud a készülék, hanem az, hogy hogyan néz ki.
Egy tudatos vásárló figyelembe veszi az ár-érték arányt, a minőséget nézi, nem pedig a feliratot. Ennek ellenére a híres nagy márkák továbbra is státuszszimbólumnak számítanak, egy tehetős üzletember sokkal inkább vásárol BMW-t magának, mint mondjuk Skodát, így kifele azt a látszatot tudja kelteni, hogy ő egy befolyásos ember: könnyebben eléri céljait. Ugyanez vonatkozik az öltönyére, az órájára, a cipőjére, a telefonjára, de valószínűleg még a parfümjére is.
Ez amellett, hogy sokat elárul viselőiről, meg is téveszthet, mert végső soron ne felejtsük: nem a ruha teszi az embert, és nem is az autó és a telefon.
Hozzászólás zárolva.