Facebook hozzászólás
64

A megfelelő értékesítési stratégia kidolgozása

A stratégia minden esetben egy komplex terv. Általában az értékesítési stratégiát emeljük ki, amibe beletartozik a marketing is. A vállalati stratégia viszont már egy magasabb szintű tervezést jelent, ami a munkaerő-gazdálkodást, a fejlesztéseket és minden más területet is tartalmaz, amire a cégnek szüksége lehet a működéshez és a fejlődéshez.

Nem minden stratégia, ami annak látszik

Ha nincs értékesítési stratégiánk, az olyan, mintha csónakázni indulnánk evezők nélkül. Lényegében csak sodródunk az árral, próbálunk reagálni az új helyzetekre. Ezért is fontos, hogy olyan profik segítségét vegyük igénybe, mint amilyen a Thalassys stratégiakészítés szolgáltatása is. Sajnos a vállalatok többsége nem fordít elegendő időt, energiát és figyelmet erre a területre, pedig fontos, hogy a cég fejlődését, működését mi irányítsuk, és minden helyzetre fel legyünk készülve.

Lehet, hogy a vállalat éppen a jó irányba halad, de ez még nem jelenti azt, hogy a tervnek köszönhető. Az áramlatok, a szél is lehet éppen kedvező, viszont az irányítás továbbra sem a mi kezünkben lesz. Ne feledjük, hogy ilyen helyzetben a körülmények mindig nagyobb befolyással lesznek ránk, mint mi azokra!

Ezért is fontos, hogy minél hamarabb visszavegyük a gyeplőt a kezünkbe, és kialakítsunk egy megfelelő értékesítési stratégiát. Ez abban segít, hogy elérjük a kijelölt célokat. Egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban egyáltalán nem az. 

Az egész célig vezető utat elő kell készíteni, feltárni a lehetőségeket, rámutatni azokra az eszközökre, amelyek szükségesek lesznek az “utazás” során.

Mi történik az értékesítési stratégia kidolgozása során?

A szakemberek első lépése természetesen az, hogy átvilágítják a céget, amivel megteremtik az alapot ahhoz, ahonnan ki lehet indulni az egész tervezéshez. A következő lépés az eredmények megbeszélése sem.

Ezután jöhet a stratégia elkészítése: célok, lehetőségek, erőforrások, konkrét lépések és visszamérési pontok meghatározását tartalmazza. Ha ez megvan, akkor jöhet a megvalósítás, azaz a kitűzött célokhoz vezető lépések végrehajtása. Ellenőrzéseket, méréseket is végezni kell, hogy garantáltan minden a terv szerint történjen.

Miből áll egy stratégia?

Több fő elemből áll egy megfelelő értékesítési stratégia: felelősök meghatározása, határidők, aktivitások, erőforrások, termékek, szolgáltatások, célok, vízió és misszió megfogalmazása. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ahol sikeresen kidolgozásra került egy stratégia, ott az esetek döntő többségében sikerült elérni a kitűzött célokat.

Ezzel megőrizhetjük a cég stabilitását, sőt a következő szintre is könnyebben léphetünk. Csökkenthetjük a fluktuációt is. Minden vállalatnak ajánlott forgalomtól és mérettől függetlenül!



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!