A minőség az első
A vásárlóknak legfontosabb az élelmiszer jó minősége, a mesterséges adalékokat, magas zsír- és kalóriatartalmat főként a hölgyek kerülik.
Az egészségtudatosság jegyében közel azonos mértékben tartják szem előtt honfitársaink azt, hogy a megvásárolt élelmiszer „tartósítószer nélküli legyen„, „mesterséges ízesítőanyagok nélküli legyen” és „mesterséges színezék nélküli legyen„. Az alacsony zsírtartalom, alacsony kalóriatartalom és az alacsony szénhidrát-tartalom ugyanakkor a kevésbé fontos szempontok közé sorolódott. Mi több, mindhárom utóbb említett szempont jelentősége csökkent a két évvel ezelőttiekhez képest, ezekre a kritériumokra tehát kevesebben figyelnek oda. Megállapítható ugyanakkor, hogy ez a hat szempont az, amely a nemek szerint leginkább megosztja a válaszadókat – az alakjukkal, megjelenésükkel talán többet foglalkozó hölgyek részéről ezek a kritériumok lényegesen nagyobb odafigyelésre számíthatnak, mint a férfiak oldaláról.
Az, hogy egy termék bio minőségű legyen, szintén nagyobb arányban a nők elvárása, de az ő részükről is a fontossági sorrend hátulsó traktusába szorult ez a szempont
Az élelmiszerek külső megjelenési formája, így a csomagolás vonzósága – fontosság szempontjából annak környezetbarátsága mögé szorult: míg a környezetet nem károsító csomagolás a fontossági listán 3,1-es átlagot ért el, addig a vonzóság csupán 2,6 pontot kapott.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
Hozzászólás zárolva.