A nők nem tudják, a pasik nem akarják
A nők harmada nem tudja, hogy mit kezdjen egy defekttel, a férfiak viszont csak szóban segítőkészek. Győrben állnak meg leggyakrabban az autósok, hogy segítsenek az út szélén defekt miatt bajba került hölgyeknek.
Mennyire segítőkészek az autósok Magyarországon? A Goodyear abroncsgyártó erre kereste a választ. Először megkérdezte az autósokat, hogy megállnának-e segíteni egy kerékcsereügyben tanácstalan hölgynek, aztán a valóságban le is tesztelte, hogy hányan állnak meg segíteni egy lerobbant autó mellett álló, gumicserével bajlódó nő láttán.
A megkérdezettek 55,4 százaléka igennel felelt a kérdésre, 40,8 százalékuk pedig azt mondta, hogy talán. Azok, akik nemleges választ adtak, attól tartottak leginkább, hogy csalás vagy valamilyen más bűncselekmény áldozatai lesznek. Az országúti teszt során éles helyzetben figyelték meg a járművezetőket. A teszt két-két órán át tartott úgy, hogy az első órában a hölgy kétségbeesetten próbál kereket cserélni egyedül, a második órában pedig stoppal kér segítséget az arra autózóktól. Három magyar városban, Budapesten, Győrben és Debrecenben tesztelték az autósokat a délutáni csúcsforgalomban.
A teszt során azt is figyelték, hogy mennyi idő telik el az első segítségre siető autó megállása előtt. Az M7-esnél több mint 14 percig kellett várni, míg az első autós megállt, azonban amikor a hölgy stoppolással is jelezte, hogy segítségre szorul, egy percen belül lefékezett egy segítőkész fiatalember. A többi városban is egyértelművé vált, hogy sokkal rövidebb idő alatt álltak meg, amikor a „bajba jutott” hölgysofőr stoppolással próbálkozott, mint amikor segítségkérés nélkül küszködött a kerék cseréjével.
A három magyar város közül a győriek bizonyultak a legkészségesebbnek, itt összesen 38-an álltak meg abban az órában, amikor stoppolt a segítséget kérő, Debrecenben 27-en, Budapesten pedig 21-en. Ez az összes elhaladt autós 4,2, 1,9 és 0,9%-át tette ki. Mindezt összevetve azzal, hogy a telefonos megkeresésre a válaszadók több mint fele azt jelezte, hogy megállna, világosan látható, hogy az elméleti rendelkezésre állás jelentősen magasabb a valós segítségnyújtási szándéknál.
Megfigyelhető volt az is, hogy amikor nem stoppolt a segélykérő, inkább busz- vagy teherautó-sofőrök, furgonvezetők, szállítók, kamionosok siettek a segítségére, amikor azonban már kitette a kezét, és úgy kért segítséget, a személyautósok aránya volt nagyobb. Volt, aki motorral, kerékpárral vagy gyalog is segíteni akart, és olyan is, aki visszafordult az úton, hogy kereket cserélhessen. Többségük 20–45 év közötti férfi, de az idősebb generáció is rendelkezésre állt, sőt, két együtt érző hölgy is akadt, egyikük Debrecenben, a másik pedig Győrött.
A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek 36,5 százaléka nem tudná egyedül megoldani a kerékcsere-problémát. Az urak azonban sokkal meggyőzőbbnek bizonyultak, hiszen mindenki azt állította, hogy ki tudná cserélni a defektes kereket.
Hozzászólás zárolva.