A „tipikus” magyar nő
Ismeri Ön a „tipikus” magyar nőt? Milyen értékeket tart a legfontosabbnak? Mivel tölti szabadidejét, milyen televíziós műsorokat kedvel? Mit jelent számára a bevásárlás? Mennyire ügyel alakjára és egészségére? Mindeközben pedig odafigyel arra is, hogy nőtársai, hogyan öltöznek, hogyan élnek, hogyan viselkednek, és próbál mindentől és mindenkitől különbözni, hiszen nem akar „tipikus” lenni.
Fókuszban az egészség és a tökéletes alak
A nők körében a férfiaknál valamivel nagyobb arányban vannak jelen azok, akik – ha lehetőségük van rá – egészséges terméket vásárolnak. Természetesen ők jobban oda is figyelnek a táplálkozásra – meg az alakjukra. Azok körében, akik állításuk szerint gondosan megválasztják ételeiket, 70 százalékos arányt képviselnek a hölgyek. A legalább heti rendszerességgel bioélelmiszert vásárlók csoportjának 65 százaléka szintén a nők köréből kerül ki. A nők jobban kedvelik az egészséges táplálkozáshoz kapcsolható élelmiszereket: 66 százalékuk fogyaszt szívesen ízesített vagy gyümölcsjoghurtot (férfiak: 43 százalék), 64 százalékuk barna kenyeret (férfiak: 51 százalék), és 38 százalékuk müzlit, gabonapelyhet (férfiak: 21 százalék). Emellett a szárnyas húsok, a tej, a natúr joghurt, a zöldségek, gyümölcsök és saláták is kedveltebbek valamivel a hölgyek körében, mint az uraknál. Teázni is a gyengébb nem szeret jobban: a nők 85 százaléka fogyaszt szívesen teát, míg a férfiak körében csak 75 százalék ez az arány.
A magyar nők is szeretik a „szép dolgokat" – gyakrabban adnak tanácsot vásárláshoz, és nagyobb arányban gondolják, hogy a szép dolgok birtoklása megmutatja a világnak, vitték valamire. Ugyanakkor – eltérően a régióban élő társaiktól – nem feltétlenül vásárolnak presztízsmárkát.
Az élelmiszervásárlásról, tévénézésről jellemzően egyedül döntenek a nők, a nyaralás vagy az otthon korszerűsítése azonban már a felnőttek közös döntése. A magyar nők és családjuk 26 százaléka – saját bevallása szerint – soha nem megy étterembe és 15 százalékuk sohasem nyaral.
Hozzászólás zárolva.