Alföldi Róbert „boldogsága”
Én nagyon szeretek dolgozni, s már rájöttem: ez az egyetlen módja annak, hogy ne látszódjon rajtam a boldogtalanság. A munka egyben tart. Nem engedi, hogy szétzuhanj. Nem szomorodhatok el attól, hogy mennyire nem stimmel az életem másik fele.
-A Csárdáskirálynő után Stuart Mária, utána egy barokk opera…
… ez teszi egyszerűbbé, hogy ennyit dolgozom. Ha ugyanazt a műfajt kellene vinnem, és nem tudnék kicsit erre, kicsit arra menni, biztosan sokkal nehezebb lenne. Így viszont, hogy ugrálhatok a műfajok között, könnyebb a dolgom. Frissít a változatosság. Három zenés után vágyom a prózára, három próza után jöhet a zene.
-Gondolom, a Stuart Máriában sem pusztán a hatalom gépezete érdekli.
A Stuart Máriában kinyírja magát egy generáció. Miért? Nagyon sok kérdést hordoz magában a darab, ezeket kell pontosan megfogalmazni. Hogy mi az a fél lépés, fél gesztus, fél mondat, amellyel elkerülhető lenne a gyilkolás. Hogy miért olyan nehéz kimondani, hogy „Bocsánat!” Még a színházban is! Elrontanak valamit, és ahelyett, hogy beismernék a hibát, megpróbálják kidumálni. Pedig sokkal egyszerűbb lenne elnézést kérni.
-Vállalni az elkövetett hibát.
Nem kínos, ha bevállalod. Hiteled lesz. Miért tegyek úgy, mintha állandóan tévedhetetlen lennék? Ha eljátszod, hogy Isten vagy, ahelyett, hogy embernek mutatnád magad, sosem fognak tisztelni.
-Milne Micimackója hogy került a palettájára?
A Nagy Könyv című televíziós produkció legtöbb szavazatot kapott tizenkét regényét kiadták egy-egy ismertebb arcnak. Engem erre kértek fel. Hogy rendezzem meg, mit jelent nekem. Hogy fordítsam át a saját nézőpontomra. S amikor felkértek, tudtam, hogy így akarom.
A nagyokkal. A magyar színészet élő klasszikusaival, akikkel így, együtt, ki tudja dolgozhat-e még?
Vegyük hát sorba őket.
Kállai Ferenc.
-Nekem ő A Micimackó.
Malacka: Törőcsik Mari.
-A Törőcsikbe szerelmes vagyok.
Füles: Darvas Iván.
-Olyan, mint a legjobb barátom.
Bagoly: Bodrogi Gyula.
-Mintha az öcsém lenne.
Hozzászólás zárolva.