Árnövekedés: ásványvíz, kávé és a többiek
A hazai vendéglátóhelyeken értékesített jeges tea, égetett szeszes ital, ásványvíz és kávé mennyisége 2-7 százalékkal nőtt 2004 december-2005 novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. A sör, gyümölcs-/zöldséglé stagnált, míg a szénsavas üdítőital némileg csökkent. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat a HoReCa, (hotel, étterem, catering) szektorban mért ital kategóriák eladásairól.
Figyelemre méltó a 100 százalékos gyümölcstartalmú italok nagyobb és a legkedveltebb, 25-99 százalékosak erősödő pozíciója. A 25 százalékos alatti italokból csökken a forgalom.
Ásványvízből a szénsavas a legkedveltebb, de piaci részesedése 3 százalékponttal, 72 százalékra csökkent a vendéglátásban, míg a szénsavmentes tendenciája pozitív.
A kiszerelések között a 0,33 literes dominál, 50 százalékos mennyiségi részesedéssel. Fele akkora arányt képvisel a 05, literes, 15 százalékot pedig az 1,5 literes – 2004 december-2005 novemberben.
A jeges tea ízek közül a citromosra jut a vendéglátóipari értékesítés több mint fele, mind értékben, mind pedig mennyiségben. További 40 százalék az őszibaracké, míg a fekete ribizli részesedése 4 százalék.
Hozzászólás zárolva.