Facebook hozzászólás
262

Holnap indul az őrület!

Black Friday: mire figyeljünk online vásárláskor?

Közeledik az éves vásárlási diliház legfontosabb napja. Mi most abban segítünk, mit tegyél, vagy ne tegyél online rendelésnél.

Idén minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapnak majd a webshopok, hiszen a világjárvány miatt az online vásárlástól egyébként ódzkodók közül is sokan rákényszerülnek arra, hogy mégis az interneten keresztül intézzék a beszerzéseket. Összeszedtünk néhány tanácsot, hogy ne reklamációkkal és stresszel induljon a december!

(Fotó: Pexels.com)
(Fotó: Pexels.com)
Honnan tudhatom, hogy az internetes bolt megbízható?

A legbiztonságosabb természetesen a már ismert és bevált boltokból rendelni, de első vásárlásnál is be lehet azonosítani a megbízható boltokat.

  • pozitív értékelések – az online vásárlás egyik legfontosabb eleme a vélemények elolvasása, akár magáról a termékről, akár az áruházakról van szó. Ma már több olyan oldal létezik, mint például a MegbizhatoBolt.hu, amely platformot biztosít a cégek értékelésére, illetve egy ezt igazoló plecsnit is ad az áruházaknak.
  • fontos az érvényes tanúsítvány – az SSL-tanúsítvánnyal nem rendelkező weboldalakon a beírt személyes adatokat elérhetik más oldalak és programok! Az érvényes SSL-tanúsítványt egy kis lakat jelzi a weboldal neve mellett.
  • adatkezelési tájékoztató – az online vásárlást lehetetlen lebonyolítani bizonyos személyes adatok kezelése nélkül, de egy megbízható boltnál ennek részletei mindenképpen egy könnyen elérhető helyen lesznek feltüntetve.
  • elérhetőségek – mindig óvatosságra int, ha egy webáruház esetében nem, vagy csak limitáltan állnak rendelkezésre elérhetőségek. Még a tényleg csak online formában működő boltok esetében is lennie kell legalább egy raktárnak, egy telefonszámnak és egy e-mail címnek.
Van jogod az elálláshoz

Az online vásárlás egyik sarkalatosabb pontja az elállási jog, vagyis az, hogy a vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, ez esetben pedig a webáruháznak legkésőbb 14 napon belül vissza kell térítenie a teljes összeget, szállítási díjjal együtt. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a cégeknek visszatartási joga van, azaz addig, ameddig a visszaküldött termék be nem érkezik hozzájuk, vagy a folyamat elindítását nem tudod igazolni, az eladó nem köteles visszautalni az árat.

Hová fordulhatok, ha átvertek?

Ha megtörtént a baj, és nem érkezett meg a megrendelt termék, elérhetetlen az áruház, vagy éppen egyáltalán nem azt kaptad, amire vártál, de nem jutsz dűlőre a webshoppal, akkor sem kell kétségbe esni, hiszen több szervezet és hatóság is tud segíteni:



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!