Édes hírek Kölnből
Gabonafélék és különböző gyümölcsök voltak a sztárok az édesipar nagy találkozóján. Idén 1647 kiállító és majd 38 ezer érdeklődő vett részt Kölnben, az 1971 óta megrendezett ISM-en. Mint kiderült, egyre fontosabb elvárás a gyártókkal szemben az egészségtudatosság és hódítanak a praktikus kiszerelések.
73 ország kiállítói jelentek meg idén az 1922-ben alapított Koelnmesse összesen 110 ezer négyzetméternyi területén, hogy az ISM édesipari szakkiállításon bemutassák termékeiket. Kakaó, csokoládé, csokoládés termékek, kekszek, snackek, cukrászati termékek, jégkrémek mind-mind megtalálhatóak voltak a kiállításon.
Fontos a külcsín
– A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha – foglalta össze az alapanyagkínálattal kapcsolatos tapasztalatait Szamos Marcipán Kft. kereskedelmi és stratégiai igazgatója, Kelényi Kolos. – Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben. – A csomagolásnál a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett gazdálkodási és környezetvédelmi szempontok is szerepet játszanak. Cél, hogy újrahasznosított, vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók.
Történet a falat mögött
Megszokhattuk, hogy a csokoládé tisztaságát, kakaótartalmát már termékelőnyként tüntetik fel a gyártók, de a trend az, hogy egyéb beltartalmat is közöljenek a vevőknek. Legyen szó barackról, mazsoláról, mézről, fűszerekről vagy gabonákról. Egyre több termék kap egyedi tulajdonnevet, vagy más megkülönböztető jelzőt a kommunikációban.
– Egy-egy összetevő származása, gyümölcsök esetén a szelektálási eljárás, vagy akár éghajlati, évjárati jellemzők egyre hangsúlyosabbak a minőség igazolásaként – magyarázza Kelényi Kolos.
Célirányos nassolás
Látható fejlődésnek indult az úgynevezett funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán.
Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energia szeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók. Ezek egyikeként a Szamos is bemutatta a Harcipán márkanevű új energiaszeletét, és annak karácsonyi kiszerelésű változatát. Ma már nemcsak a táplálékkiegészítő márkák kiváltsága, hogy csökkentett cukortartalommal, vagy proteintartalommal vértezzék fel termékeiket, a hagyományos édességek piacán is tetten érhető ez a változás.
– A jobb emésztés, a jobb közérzet, vonalaink megőrzése, teljesítőképességünk fenntartása olyan ígéretek, amelyek valódi terméktulajdonságokkal párosíthatók, miközben az élvezetről sem kell lemondani – magyarázza Kelényi Kolos.
A Szamos Marcipán immár egy évtizede rendszeresen figyelemmel kíséri a szakma alakulását a kölni kiállításon való részvétellel, partnerkapcsolatain keresztül. Idén azonban már saját standdal vett részt az ISM-en. Nyarat idéző dekorációval, trendi retro lakókocsikkal teremtettek kellemes hangulatot.
– A nyugat-európai kultúrkörben, és általában is az ügyfeleink, partnereink között az élmények meghatározó forrása az utazás. Számos céges partnerünk fanatikus lakókocsizó, körükben is jó hívószó volt a lakókocsi – árulta el a szakember.
Hozzászólás zárolva.