Értékesítő, te hulló csillag!
A jó értékesítő ritka madár a munkaerőpiacon. Olyan mitikus figura, akiről mindenkinek határozott elképzelése van a feje búbjától a kocsija orráig, mégis ez az a munkakör, ahol a leggyakrabban kell a „munkatársat keresünk” táblát az ajtóra kiakasztani.
Ezt a kijelentést általában szakértői dioptriák mögül, csendes, lemondó hanggal szokták interpretálni a legkisebb ellenvetésre kihegyezett érvek rendszerét készenlétben tartva.
A gondolatmenet elegáns és fenyegető: ha a sales a termékről valóban szakértő módon akar megnyilvánulni, oly sok időt kell vele foglalkoznia, hogy annak az értékesítés látja kárát, ha viszont nem foglalkozik a termékkel eleget, olyas dolgokat is beígérhet a vevőnek, amit a cég nem tud teljesíteni.
E vélemény hátterét az az előfeltételezés képezi, hogy az értékesítők úgynevezett jó kommunikátorok, tehát: felületes, megbízhatatlan, hazug elemek, akik csak arra a kis időre akarják megzavarni a vevő elméjét, amíg termékre igent mond. Az ilyen ember nem képes az alaposságra, nem érdemes neki a technikai háttért bemutatni, úgysem érti meg.
De még ha képben lenne is a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban a jutalékos rendszer úgyis elveszi az eszét, és minden azonnal kell neki, olyan ritmust diktálva, amit a hátország számtalan nyomós ok miatt nem tud felvenni.
Az pedig csak természetes, hogy az olyan ember akinek mindegy, hogy nyakkendő vagy számítógép eladásból keresi a kenyerét ezeket az okokat egyszerűen nem képes felfogni.
8.
Ne szánjunk túl sok időt az értékelésére!
A számok magukért beszélnek, minél jobban dolgozik, annál jobban nő az árbevétel!
Még véletlenül sem követik a munkáját, mert remek problémamegoldó (ha mégsem az, akkor meg minek akar értékesíteni az ilyen).
„Én egy céget vezetek nekem se segített senki!” – gondolja a cégvezető. Pedig értékes információkra bukkanna, ha tájékozódna afelől, milyen utakat járnak be értékesítői, amíg a kívánt célt el nem érik. A hatékonyság a kulcs szó: az értékesítő vezetőjének meg kell vizsgálnia, hogy egy termék eladása, mennyi időt, konfliktushelyzetet, kompromisszumot, rejtett költséget követel a cégtől. Ez mind nem olvasható ki az eladási statisztikából.
Hozzászólás zárolva.