Ezt az új betegséget az kapja el leghamarabb, aki fél tőle!
A probléma forrása az állandó változás, és az ebből adódó bizonytalanság. A divatcsömör nagyon hasonló a tengeribetegséghez: fix pontok híján az illető elveszti tájékozódását. Az újabb és újabb impulzusok, a változó trendek úgy dobálják a szenvedő alanyt, mint egy hajótöröttet a vihar.
Nincs egy rongya amit felvegyen, noha televan a gardróbszekrény? Parfümök tucatjai sorakoznak a toalett-asztalkán, és nem tud dönteni reggel? A tünetek divat-csömörre utalnak. Aki leginkább retteg tőle, jó eséllyel az kapja el leghamarabb.
Divatcsömör, idegen szóval „fashion fatigue” a neve annak a tünetegyüttesnek, mely ugyan nem tekinthető betegségnek, de idővel könnyen vezethet depresszióhoz vagy pánikbetegséghez.
Ha az átlagosnál is több figyelmet fordítunk a divatra, sűrűn járjuk a boltokat, bújjuk a divatmagazinokat és a blogokat, az még egyáltalán nem katasztrófa. Persze kérdés, hogy megengedhetjük-e magunknak, hogy mindig a legutolsó divatot kövessük, ennek csak pénztárcánk szab határt. A divatcsömör korántsem azonos a vásárlási mániával, valójában egyáltalán nincs összefüggésben az anyagiakkal.
Mások a tünetek: aki divatcsömörben szenved, az már nem talál kielégülést a divatban, egyre inkább teherként éli meg az öltözködést, mindig borzasztó alaposan választja meg az outfitjét jelentéktelen eseményekhez is, például ahhoz is, hogy boltba, vagy postára menjen, és mégis bizonytalan a választás sikerét illetően, fürkésző szemek kereszttüzében érzi magát, magában azt gondolja, hogy mindenki az ő viseletét elemzi.
A probléma forrása az állandó változás, és az ebből adódó bizonytalanság. A divatcsömör nagyon hasonló a tengeribetegséghez: fix pontok híján az illető elveszti tájékozódását. Az újabb és újabb impulzusok, a változó trendek úgy dobálják a szenvedő alanyt, mint egy hajótöröttet a vihar.
Szunai Linda, 2011-es szépségkirálynő szerint a divatcsömör nem más, mint a divat céljának félreértelmezése: „bár én is szívesen viselek divatos ruhákat, figyelem a változó trendeket, a ruhatáramban mégis megvannak azok az örök darabok, amikre támaszkodhatok.” Linda szerint a divatnak nem az a célja, hogy egységesítsen, és folyamatos követésre kötelezze az embert, hanem hogy felkínálja azokat a ruhákat, kiegészítőket, kozmetikumokat, amik közül az ember kiválaszthatja a neki megfelelőt, azt, ami őt boldoggá teszi. „Nem kell semmit lecserélni csak azért, mert kijött a legújabb verzió, vagy mert már több mint két hetes. Amivel elégedett vagyok, annál akár évekre is lehorgonyzom.”
Hozzászólás zárolva.