Facebook hozzászólás
256

Fészbuker Celeb TOP 25- a legbefolyásosabb celebek

25 fős toplistát állított össze a fészbuker.hu celebek közösségi média-befolyásának vizsgálata alapján. A kutatás eredménye szerint az új média sztárjainak is elengedhetetlen a folyamatos képernyős vagy rádiós jelenlét, de az is egyre fontosabb, hogy közösségi tartalmaikat tudatosan építsék. Az első három helyen Kiss Ádám humorista, Fluor Tomi és Király L. Norbert énekesek végeztek.

Helyezés Facebook oldal neve
1. Kiss Ádám
2. Fluor Tomi
3. Király L. Norbert
4. Janicsák Veca FanClub
5. Éder Krisztián SP
6. Vastag Csaba hivatalos oldala
7. VV Olivér hivatalos oldala
8. Nikolas Fan Club
9. Bödőcs Tibor
10. VV Alekosz hivatalos oldala
A fészbuker.hu, a magyar Facebook oldalak trendelemző oldala arra volt kíváncsi, hogy a magyar celebvilág mely szereplői a legbefolyásosabbak a közösségi médiában. A kutatás során a sztárok rajongótáborának méretét és aktivitását vizsgálták az online közösségi felületeken. Legnagyobb súllyal a Magyarországon legaktívabb közösségi média csatorna, a Facebook rajongótábor méretét és az itt mutatott aktivitást vették alapul, de a lista összeállítói figyelték a Twitter és más csatornák (pl. Myspace, blogok, stb.) használatát is.
A kutatás megállapította, hogy fontos a közösségi média ereje, de ma még általános szabály, hogy nehéz állandó országos médiajelenlét nélkül a legnagyobb online sztárok közé kerülni: a közösségi médiában az RTL Klubon rendszeresen szereplő sztárok a legbefolyásosabbak. Közülük is a Showder Klub stand up komedistái, az X-Faktor sztárjai és a Való Világ szereplői rendelkeznek a legnagyobb és legaktívabb rajongótáborral. Kiss Ádám humorista negyedmilliós Facebook rajongótáborával annak ellenére az első helyen végzett, hogy „egycsatornás” közösségi celebnek tekinthető, hiszen lényegében csak a Facebookon aktív. A második helyen a YouTube sztárból országos celebbé avanzsált Fluor Tomi végzett, a bronzérmet pedig Király „Like” Norbi, az X-Faktor énekese szerezte meg. A TV2-t két Megasztár, Tolvai Renáta tizennyolcadikként, Kállay-Saunders András huszonkettedikként, a Rádió 1-et pedig Cooky tizenharmadik helyezettként képviseli a listán.
Sok celeb képes a televíziókban, rádiókban felhalmozott ismertségi tőkéjét az online világban is kihasználni, de intő jel, hogy a listára került sztárok közösségi média aktivitása nagyon kiegyensúlyozatlan képet mutat. Sokan óriási Facebook rajongótáboruknak köszönhetik sikerüket, és csak néhányan, főként a legfiatalabbak használják ki az új felületek nyújtotta teljes repertoárt. Noha a Facebook kiemelt szerepe rövid távon biztosan nem változik, de a celebek is kénytelenek lesznek egyre több csatornát használni, ha tartani akarják az iramot az újonnan érkezőkkel. Egyre több a példa arra, hogy az országos sajtó az új média sztárjai közül válogat szereplőket: Fluor Tomi például YouTube sikerei után emelkedett országosan látható celebbé és Éder Krisztián SP (5. helyezett) is sokat köszönhet a több csatornán, folyamatosan épített online rajongótáborának.
A közösségi médiában nagyobb arányban jelenlévő és aktívabb női jelenléttel magyarázható eredmény, hogy a befolyásos celebek nagy része a hölgyek figyelmének köszönheti sikereit. A fészbuker.hu 25-ös listáján 18 férfi celeb egy része a hölgyek kedvence, de a 7 női sztár oldalát vizsgálva is azt láthatjuk, hogy nagyrészt „csajos” párbeszédeket generálnak. Jól mutatja ezt Rubint Réka (12. helyzett) és Dukai Regina (14. helyzett) példája.
A lista nemcsak azt mutatja, hogy lassan, de biztosan megindult a celebek áramlása az online-offline médiacsatornák között, hanem arra is felhívja a figyelmet: sok országos híresség nincs jelen a közösségi médiában. Egy részük nem tartja elég fontosnak, mások a rajongótáborukat nem találják itt, de vannak olyanok is, akik fenntartással kezelik ezeket a megszokotthoz képest eltérő kommunikációt igénylő felületeket. Az új csillagok érkezése azonban rámutat, hogy a bővülő közönségű közösségi média jelenlétet a celebek is egyre kevésbé spórolhatják meg.
A legbefolyásosabb közösségimédia-celebek





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

1 / 3 455

GASZTRO

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!