Fiatal családok
A márkáknak nem egyforma a szerepük minden termékkategóriákban. Azoknál a termékeknél, melyeket a vásárlók nagyon érdekesnek találnak, pl. autó, vagy a technológiai termékek, a márkának nagy szerepe van.
A márkáknak nem egyforma a szerepük minden termékkategóriákban. Azoknál a termékeknél, melyeket a vásárlók nagyon érdekesnek találnak, pl. autó, vagy a technológiai termékek, a márkának nagy szerepe van. Ezzel ellentétben, másodlagos a márka szerepe a kevésbé érdekes termékek, pl. a háztartási tisztítószerek és az üdítő italok esetében
A megkérdezettek szintén nem tudtak maguktól reklámfilmeket megemlíteni. E mögött az a tény áll, hogy nincsenek erős kapcsolatban a márkákkal, és a vásárlási döntésük inkább racionális, mint érzelmi alapú. Következésképpen a TV reklámoknak érdekesnek, viccesnek és kedvesnek kell lenniük, hogy meg tudja szólítani ezt a réteget. A BTL eszközökkel a vásárlási döntés meghozatalkor lehet leghatékonyabban elérni a dinkiket és fiatal szülőket. A direkt marketing eszközöknek pusztán az információ szolgáltatás szerepét kell betöltenie. Néhány TV kampány, amely elnyerte mindkét csoport tetszését: Toyota Corolla, Peugeot 206, Coca-Cola, Heineken sör reklám, melyek közös jellemzője, hogy egyszerű és kedves a történetük, valamint humorosak a karakterek.
Néhány szimbólum, ami jelképezi mind a dinkik, mind pedig a fiatal szülők életét:
- mókuskerék
- lyukas zseb
- taposómalom
1.sz. melléklet: A márkapiramis
Első szint | ||||||
Sony | Nike | |||||
Második szint | Coca-Cola | Nokia | ||||
Ikea | McDonald’s | Volswagen | Philips | |||
Harmadik szint | Adidas | Levi’s | Nivea | |||
Siemens | HP | Audi | Opel | Chicco | Ariel | Ebay |
Microsoft | Whirpool | BMW | Danone | Lego | Puma | Zara |
Bosch | LG | Peugeot | Nescafé | Pampers | Johnson’s & Johnson’s | |
Panasonic | Mercedes-Benz | Skoda | Nestlé | Dove |
Első szint: Ezeket a márkákat minden egyes országban megemlítették Az itt szereplő márkákhoz pontosan meghatározható, erős
tulajdonságokat lehet társítani.
Hozzászólás zárolva.