Facebook hozzászólás
199

Hogy nyíltan felvállalhassák problémájukat…

Annak érdekében, hogy a betegek és a veszélyeztetettek megfelelő tájékoztatásban és ezen keresztül megfelelő ellátásban részesülhessenek, „Cseppnyi Önbizalom” – Kontinencia Betegedukációs Program elnevezéssel országos kampány indul útjára 2012. márciusában.  

Becslések szerint hazákban a vizelettartási problémák a lakosság 6,5 százalékát érintik. Ennek ellenére ezt a témát társadalom még mindig tabuként kezeli, ennek „köszönhetően” a betegek többsége egyedül próbál megküzdeni a problémával. A most induló „Cseppnyi Önbizalom” Program éppen ezért a jelenlegi helyzet felmérését és javítását tűzte zászlajára, mivel megfelelő tájékoztatással, a betegség felismerésével és ellátásával az érintettek mindenapjai is sokkal élhetőbbé válhatnak.

Magyarországon a lakosság 6,5 százaléka küzd vizelettartási problémával, vagy más néven inkontinenciával. Ez megegyezik a magyar cukorbetegek vagy szénanáthások arányával, mégis erről a témáról sokkal kevesebb szó esik. A betegség nagyobb részben a nőket érinti – az érintettek 75 százaléka nő –, akiknél jellemzően a terhesség alatt, és/vagy 45 év felett jelennek meg a problémák. Azt, hogy ez nem pusztán az idősek problémája jól mutatja, hogy majd minden második kismama küzd ezzel a problémával.
Az érintettek többsége ellátatlan, aminek oka részben az információhiány – a beteg nem ismeri fel a tünetek alapján a betegséget –, részben pedig az, hogy az érintett egyszerűen nem tudja, hogy létezik megoldás a panaszaira.

A problémát tovább tetézi, hogy a vizelettartási nehézség még mindig tabu téma a társadalomban. Az érintett betegek nehezen beszélnek erről orvosukkal, környezetükkel, akár családtagjaikkal is, mivel kellemetlennek érzik problémáikat, és így sajnos még távolabb kerülnek a megoldástól.
Ezek az okok is hozzájárulnak ahhoz, hogy jelenleg nem áll rendelkezésre átfogó, a teljes magyar lakosságra vonatkozó adat az inkontinencia tekintetében. Nem ismert a betegségben érintett lakosság pontos nagysága, sem az informáltság mértéke, holott ezek az adatok szükségesek lennének a jelenlegi helyzet javításához, az érintettek, hozzátartozók megfelelő tájékoztatásához.

Annak érdekében, hogy a betegek és a veszélyeztetettek megfelelő tájékoztatásban és ezen keresztül megfelelő ellátásban részesülhessenek, „Cseppnyi Önbizalom” – Kontinencia Betegedukációs Program elnevezéssel országos kampány indul útjára 2012. márciusában. A Program az Új Inkofórum kezdeményezésében, az Országos Alapellátási Intézet és a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara szakmai, illetve az SCA Hygiene Products Kft. anyagi támogatásával valósul meg.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!