Így buliztok Ti!- Partikultúra
Az érettségi- és vizsgaidőszak végének közeledtével a bulizás egyre forróbb témává válik a fiatalok körében, és fejben sokan már a fesztiválszezonra készülnek, de vajon mindig így volt ez? Milyen út vezetett a mai partikultúra megszületéséhez? Mi, és hogy változott meg az elmúlt 3 évtizedben? Ságvári Bence szociológus, Ördög Nóra szerkesztő-műsorvezető, Geszti Péter és Éder Krisztián – aka SP – előadók tekintenek vissza a bulizós évekre.
2000’ – partiláz
Az elektro térhódítása a 2000-es években teljesedett ki leginkább, az elektronikus alapok szinte minden műfajban megjelentek, legyen szó R’n’B-ről, hip-hop-ról vagy popról. Az új irányzatok új bulizási szokásokat teremtettek: „A környezet megváltozásának egyik következménye, hogy a mai tizenévesek között a elsősorban a virtuális közösségek szerepének növekedésével párhuzamosan megfigyelhető egy individualizálódási folyamat is. Elég, ha egy elektro bulira gondolunk: itt szinte mindenki „magányosan” partizik, ritkán alakulnak csak ki párok, ugyanakkor a közösségi média és a fotók és videók segítségével rengetegen osztják meg élményeiket a neten” – tette hozzá Ságvári.
SP 17 éves koráig a hazai gördeszkás-rapper barátaival funolt, majd levetette a bőgatyát, és farmerre váltott: „Kamaszként sokat lógtam a Hősökkel, a Kezdet Phiaival, szinte csak magyar rappet hallgattam. Gyakorlatilag ezeknek az éveknek köszönhető a Fluor Tomival kötött barátság is. Aztán elkezdtem új irányokban is gondolkodni, és egyre közelebb került hozzám az R’n’B és a pop.” – jegyezte meg nevetve a fiatal sztár, majd hozzátette: nagyon szeret bulizni, és ha ideje engedi, olyan helyekre megy, ahol elektropop, vagy valamilyen chilles gépzene szól a hangfalakból. „Fluorral soha nem járunk együtt bulizni az előbb említett zenei konfliktus miatt, de fotókat mindig küldünk egymásnak, ha kellőképpen emelkedett a hangulat valamelyikünk háza táján”.
Az elmúlt 30 évben gyökeresen átalakult a tizenévesek bulizás kultúrája. A technikai lehetőségek szélesedése, a zenei műfajok folyamatos bővülése, és az egyre szaporodó szórakozóhelyek az új életstílus alapkövei. Nemzetközi tendencia, hogy a Telekomhoz hasonlóan számos márka a könnyűzenére leginkább fogékony fiatal korosztályt zenéhez kötődő fórumokon szólítja meg. A hazai könnyűzenei élet egyik legnagyobb támogatójaként a Telekom neve 2011-ben is számos program, fesztivál mellett tűnik fel: a vállalat a 15. T-Mobile Kapcsolat koncert megrendezése, a VOLT és Campus fesztivál, valamint a Heineken Balaton Sound támogatása mellett a hazai és külföldi fellépőket és minőségi klubzenéket kínáló Electronic Beats programnak is új lendületet ad.
Hozzászólás zárolva.