Facebook hozzászólás
264

Íme, hallgassátok: itt a Nők 12 Pontja!

Mi is a baj a nőnapi csokorral egy olyan világban, ahol a nők iránti tisztelet ellenére hátrányos élethelyzetben élnek lányok, anyák, hölgyek, asszonyok, leszbikusok, prostituáltak – egyszóval nők ezrei?

2007. március 8-án délben a Közép-Európai Egyetemen a nők ügye iránt fogékony magyar civil szervezetek közösen megfogalmazták a nők 12 pontját.

Nem témákra forgácsolva, hanem végre egységesen, összegzően kifejtve, hogy mi is a baj a nőnapi csokorral egy olyan világban, ahol a nők iránti tisztelet ellenére hátrányos élethelyzetben élnek lányok, anyák, hölgyek, asszonyok, leszbikusok, prostituáltak – egyszóval nők ezrei.

A szervezők szándéka szerint nem elégséges, hogy az év egy napján – a Nemzetközi Nőnapon – emlékezzünk meg arról, hogy a nők jogai az élet számos területén sérülnek. Ezért az esemény egyben nyitórendezvénye is lesz annak az egész éven át tartó programsorozatnak, melynek során minden hónapban a 12 pont közül egyet veszünk elemzés alá.

A Nők 12 pontja – Tegyük láthatóvá a nőket!
1. Női érdekérvényesítést minden szinten!
2 Valódi nőket a médiába!
3. (Anyagi) elismerést a nők munkájáért!
4. Biztonságot a nőknek otthonaikban (is)!
5. Méltó módon foganni, szülni és születni!
6. Nőkre szabott egészségügyi szolgáltatásokat!
7. Több nőt a politikai döntéshozatalba!
8. Oktatást nőkről, nőknek, nőktől!
9. Demokráciát a párkapcsolatokban!
10. A hátrányos helyzetű nők intézményes támogatását!
11. A szexuális önrendelkezés jogát!
12. A nőmozgalom támogatását!

Az első pont (Női érdekérvényesítést minden szinten!) házigazdája a FIONA Alapítvány volt. A FIONA, azaz a Fiatal Nőkért Alapítvány 2005-ben jött létre, tagjai és támogatói a nők és férfiak társadalmi egyenlőségének szakemberei. Céljuk a nemi sztereotípiák leküzdése, a nemek egyenlősége az oktatásban, a munkában és a médiában, illetve családbarát munkahelyek teremtése.

Egy ezzel kapcsolatos kutatás eredményeit épp ebben a hónapban tárja majd nyilvánosság elé a FIONA. 2006 decemberében vette kezdetét a Férfibeszéd – családról és munkáról” című kutatás, amely a már valamennyire „érzékenyített” férfi vezetők személyes véleményére, hozzáállására, a család és munka összehangolása politikájának saját életükben és az általuk vezetett szervezetben való alkalmazására, illetve e két terület kapcsolódására, egymásra hatására terjedt ki.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!