Íme, hallgassátok: itt a Nők 12 Pontja!
Mi is a baj a nőnapi csokorral egy olyan világban, ahol a nők iránti tisztelet ellenére hátrányos élethelyzetben élnek lányok, anyák, hölgyek, asszonyok, leszbikusok, prostituáltak – egyszóval nők ezrei?
Az alapítvány fiatalok érzékenyítésével kapcsolatos tevékenységeihez tartozik a 2006. évi Sziget Fesztiválon való megjelenés, ahol a fiatal korosztályt tematikus beszélgetésekkel, interaktív gender társasjátékkal, kvízzel, és egy tárlattal várta, amelyben egyrészt szexista reklámplakátokat, másrészt a nőkkel szembeni erőszak ellen irányuló nemzetközi kampányok anyagait tekinthették meg a látogatók.
Ezen kívül kétévente megszervezi a Tolerancia hetét egy budapesti gimnáziumban, ahol is minden nap érdekes programok keretében ismerkedhetnek a diákok az emberi jogokkal, a nők és férfiak közötti egyenlőség problémájával, a társadalomban hátrányt szenvedő csoportok (fogyatékkal élők, romák, melegek), vagy éppen marginalizálódott emberek (drogosok, szenvedélybetegek) életével, gondjaival. A cél a megismerés által a tolerancia és elfogadás erősítése.
Mindezen felül az alapítvány a Tűsarok.org női internetes portált működtető Anyahajó Kulturális Egyesülettel együttműködésben magyarországi szervezője egy, a 4 visegrádi országra kiterjedő, Reklámok és NEMek című nemzetközi projektnek.
A projekt 2007 folyamán fotókiállítás, nemzetközi konferencia és workshop, valamint egy kiadvány segítségével szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a szexista, vagyis a nőket és férfiakat leegyszerűsített, nemi sztereotípiákon keresztül bemutató, illetve a női testet, és öncélú szexualitást alkalmazó reklámok gyakori használata negatív hatással van a társadalomra, és sérti az Európai Unió nemek egyenlőségére irányuló (gender equality) alapelvét.
Hozzászólás zárolva.