Facebook hozzászólás
170

Internet-szerelem

Létezik virtuális és valós én, s ez a kettő nem mindig fedi egymást. A virtuális én azt a személyt tükrözi, aki arc nélkül, hang nélkül, mimika és gesztus nélkül a virtuális térben születik meg.

A lobbizás komplex kommunikációs tevékenység, napjainkban elengedhetetlen tevékenység. Kopiás Gábor lobbiszakértő szerint az udvarlás a legtipikusabb lobbi tevékenység. Az ismerkedés kapcsán igyekszünk jó színben feltüntetni magunkat, s elnyerni a kiszemelt lénynek szimpátiáját. Ebben fontos szerepe van a benyomáskeltésnek, azoknak a terveknek, gondolatoknak, motivációknak és jártasságoknak az összessége, amelyek mind befolyásolják a másoknak szánt közléseinket. Gyakorlatilag reklámozzuk, ajánljuk önmagunkat. Ha sikeres a stratégiánk, akkor pozitív hatást gyakorlunk a környezetünkben lévőkre, ez visszahat az énképünkre, önbizalmunkra. A netes ismerkedésben ez könnyebb, hiszen nincs kontroll. Viszont nem célszerű más színben feltüntetni magunkat, hiszen hosszú távon kiderül a turpisság. A valós kommunikáció esetében segítségünkre van a szavakon túl a stílusunk, gesztusaink, mimikánk. Egy felmérés szerint a sikeres kommunikációban 7% szerep jut a szavaknak, 38% a stílusnak, hangnak, hanglejtésnek és 55% a metakommunikációs eszközöknek.

Hogyan kommunikál egy sikeres ember? Mindenki ismeri a nők nagymesterét, Casanovát. A szociálpszichológia „megfejtette” a csábítás mesterének titkát. A Casanova-effektus azt jelenti, hogy a férfi a csábítás során alkalmazkodik a nő igényeihez. Figyel a hölgyre, s azt adja, amire a nőnek szüksége van. Nem mereven egy szerepet játszik, hanem alkalmazkodik. A meglévő stílus és az alkalmazkodás tehát a titka a sikeres kommunikációnak.

A piacgazdaság térnyerésével a kommunikáció pontosabb, összeszedettebbé, lényegre törőbbé vált. Minden az eladásról szól. Eladunk egy terméket, eladjuk magunkat munkavállalóként, s piacra kerülünk partnerként, szeretőként. Megnőtt a kereslet és megnőtt a kínálati oldal. Válogatósabb vevővé váltunk, s nagyobbak lettek az igényeink. Túlzás, de érzékletes a fogyasztási párhuzam. Jó formára, szép külsőre, magas belső tartalomra, pozitív gondolkodásra, nyitottságra vágyunk. S ha valami elromlik a másikban, akkor „lecseréljük”. Az igazi párkereső azonban tud különbséget tenni felszín és a tartalom között. Sokan ép a felszínessé váló világunk miatt a mély belső tartalmat keresi. A társ, a család a szeretet, a melegség, az emberi tartalmak színtere, melyre szükség van a felgyorsult versenyvilágban. Minden sikeres ember mögött egy szerető, segítő társ áll. Jó tehát, ha az ember tisztában van az értékeivel, s reális elvárásai vannak, egyébként könnyen csalódottá válhat, s elmagányosodhat.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!