Facebook hozzászólás
129

Louis Vuitton kiállítás az Operaházban

Nyár elején megnyílik Budapesten a főleg táskáiról nevezetes Louis Vuitton divatház boltja az Andrássy úton. A közeledő nyitás miatt a cég az Operabál előestéjén egy kisebb kiállítást rendezett mára már kultikussá vált termékeiből.

Mikor először volt szerencsém 14 éves koromban Párizsba utazni, emlékszem, nagyon nagy kő esett le a szívemről. Megtaláltam ugyanis Párizsban egy Chevignon boltot – a márka azóta Magyarországról már szinte teljesen kivonult -, ahol, mivel leértékelés volt, még vásárolhattam is. Megkönnyebbülésem oka az volt, hogy megbizonyosodtam arról, hogy a Budapesten kapható márka Párizsban valóban létezik, és hogy én ezek szerint itthon ugyanazt kapom, amit Párizsban, a divat fővárosában is megvehetek, nem pedig valami KK-Európára szabott másolatot.

Budapest akkoriban (1996 körül) szinte még sehogy sem állt a nemzetközi divatházak terén. Belvárosunk a maihoz képest siralmas kínálatát nyújtotta a vezető divatmárkáknak. Fejlődése viszont rohamosan haladt, és úgy tűnik, 2006-ra döntő ponthoz érkezett. Nyár elején ugyanis megnyílik Budapesten a főleg táskáiról nevezetes Louis Vuitton divatház boltja az Andrássy úton, az Operaház mellett. A közeledő nyitás miatt a cég az Operabál előestéjén egy kisebb kiállítást rendezett mára már kultikussá vált termékeiből. Erről olvashatnak, bár egy kissé megkésve, az alábbiakban.

Louis Vuitton 1854-ben nyitotta meg első boltját Párizsban. Az alapító által gründolt cég kiváló, luxusminőségű termékeivel – ekkoriban a cég főleg különféle, utazás során használatos táskákat készített – az 1867-es párizsi Világkiállításon már kiállítóként szerepelt. 1885-ben nyílik meg a főleg luxusminőségű utazókellékeket gyártó cég első londoni boltja az Oxford street-en, a márka logója ekkor már az általunk is ismert, egymásra helyezett és egymást keresztező L-V-betűpár. Ezt a márkajelzést már nem az alapító, hanem fia, a cég vezetését apjától megöröklő Georges Vuitton vezette be. Az ő munkássága nyomán alakult ki a cég klasszikus arculata: ő találta ki a világos- és sötétbarna aprókockás úgynevezett Damier vásznat, majd a stilizált virág- és csillagmotívumokkal, illetve a keresztbetűs márkajelzéssel tarkított Monogramos vásznat is.

A cég 1977-ben még csak két nagy bolttal rendelkezett, de bevételük már ekkor is 10 millió Dollár körüli összegre rúgott. Az 1978-as évvel kezdődött meg a Louis Vuitton expanziója az első bolt megnyitásával Japánban. Ezután sorra nyíltak a divatház üzletei a világ minden kontinensén. 1989-re már világszerte 130 üzlete volt a cégnek, s 2000-ben megnyílt az első afrikai bolt is, a marokkói Marrakesh-ben.  1987-ben a Möet Hennesy és a Louis Vuitton cégek fúziójával megalakult az LVMH konzorcium. A 90-es évek a cég temékprofiljának szélesítésével teltek. Sorra jöttek az útikönyv, naptár, óra, és tollkollekciók. A klasszikus vonalhoz tartozó, arisztokratikus darabok mellé fiatalos, extravagánsabb táskák és kiegészítők kerültek a világhálózat üzleteinek polcaira. 1998-ban Marc Jacobs divattervező lett a Louis Vuitton művészeti vezetője. Jacobs férfi és női ruhakollekciói átszabták a cég arculatát: a Louis Vuitton divatházzá vált.   





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!