Facebook hozzászólás
219

Milliós megtakarítást hoztak a biciklisták

Négymillió fontnyi (1,4 milliárd forint) egészségügyi kiadástól kímélték meg tavaly Glasgowt a kerékpárral munkába járó emberek – állapította meg egy helyi szervezet.

A Glasgow Centre for Population Health (GCPH) nevű csoport a városközpont megnövekedett ki- és bemenő biciklis forgalmából származó gazdasági hasznot számszerűsítette. A négymillió fontra vonatkozó adat az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egyik online programjának segítségével rajzolódott ki.

A végösszeg számításba veszi a halálesetek számának visszaesését, de nem foglalja magába a betegségek számának csökkenéséből eredő gazdasági hasznot – adta hírül a BBC News alapján az MTI.

Kép:Piac&Profit/FényesGábor

A GCPH szerint bár az elmúlt években Skócia szerte növekedett az autóhasználat mértéke és csökkent a gyaloglás, illetve a kerékpározás népszerűsége, a glasgow-i városközpont ki- és bemenő bicikliforgalma több mint 25 százalékkal növekedett 2009 óta.

A városközpont illetékesei szerint a fellendülés a gazdasági válság hatásainak és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének, valamint a biciklizés egyre növekvő támogatottságának köszönhető.

Biztonságosan két keréken
Lakott területen kívül éjszaka, illetve rossz látási viszonyok között kötelezően viselni kell a láthatósági mellényt vagy fényvisszaverő öltözéket! Kötelező az első (fehér) és a hátsó (piros) lámpa, valamint borostyánszínű küllőprizma az első és piros fényvisszaverő prizma a hátsó keréken! Lehetőleg csak kiépített vagy kijelölt kerékpárúton haladjunk. Fontos tudnivaló, hogy az általánosan elterjedt tévhittel szemben, a járdán tilos kerékpározni! A sisak használata felnőttek számára nem kötelező, de erősen ajánlott! A jó sisak nemcsak az életünket mentheti meg, hanem véd az erős napsütéstől vagy a gumik alól esetleg felverődő kavicsoktól is. 14 éven aluli gyermekek számára a sisak minden körülmények között kötelező! Különösen hosszabb túrák előtt fontos a kerékpárt szakszervizben ellenőriztetni. A szervizben kérjük a csapágyak lógásmentes állapotának ellenőrzését, ha kell, a bezsírozását. Nagyon fontos a kerekek ellenőrzése: centrírozás, a küllők vizsgálata feszesség és állapot szerint, a gumik átvizsgálása, a köpenyek sérülésmentességének, kopásának ellenőrzése.

„Ezek az eredmények szilárd bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a fizikailag aktív közlekedés hozzájárul az egészséges lakosság és gazdaság kialakulásához” – húzta alá Fiona Crawford, a GCPH kutatója. – A mindennapos utazások során való kerékpározás remek módja annak, hogy némi testmozgást végezzünk. A rendszeres fizikai aktivitás pedig jótékony hatással bír a mentális és fizikai egészségre egyaránt – mondta Crawford, hozzátéve, hogy az utcák autóforgalmának csökkenése javítja a városi levegőminőséget is.

A biciklizés kiválóan edzi a szív- és vérkeringési rendszert, javítja a légzési funkciókat. Egyórás folyamatos, egyenletes, alacsony intenzitású kerékpározás körülbelül 300 kilokalóriát igényel, és – szemben más sportágakkal – az alacsony intenzitású, egyenletes mozgásnak köszönhetően főként a testzsírt csökkenti. Különösen a huzamosabb ideig tartó tekerésnél fontos a rendszeres folyadék- és szénhidrátbevitel.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

1 / 3 454

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!