Mit mond az 50 feletti korosztály?
„Az 50+ Index elindításával az volt a szándékunk, hogy minél jobban megismerjük azt a generációt, akit a szolgáltatók többsége mellőzöttként kezel. Ezért is voltunk kíváncsiak most arra, melyek azok a témák, amelyeket a társadalom tabuként kezel, pedig az 50 felettiek szerint is nyíltan kellene beszélni róluk. ”
„Jellemző, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé szívesen vásárol új dolgokat, ráadásul a mostani időszak nem kedvez a megtakarítások felhasználásának sem. Ugyanakkor az is jól látszik, hogy az unokákról való gondoskodás a nagyszülők többsége számára első számú szempont. Sőt, az unoka javára minden további nélkül lemondanak, akár a saját anyagi kiegyensúlyozottságukról is, és miközben az 50+ Indexből az derül ki, hogy növekedett azok aránya, akik szerint nem alkalmas a mostani helyzet megtakarítások képzésére, az is látszik, hogy jelentősen emelkedett a 60-as éveikben járók költekezési kedve.” – teszi hozzá Orosz András.
A háttérben az állhat, hogy a 60-69 évesek közül most többen tervezik háztartási eszközeik lecserélését, és autó-beszerzésen is többen gondolkodnak. Egyértelműen látszik, hogy a jelenlegi és jövőbeni helyzet komorabb értékelése csak enyhén mérsékelte a vásárlási kedvet. Az idősek 70%-a szerint érdemes „befektetni” az egészségünk megőrzésébe. Bár amikor már pénzt is kell kiadni érte, akkor alábbhagy a lelkesedés, aminek oka nem feltétlenül az érdektelenség, hanem inkább a szerényebb anyagi lehetőségek. Hasonló magyarázata lehet annak is, hogy az 50-es éveikben járók szerint kevésbé volt érdemes figyelmet fordítani a saját egészségükre az év végén, mint szeptemberben – pedig a téli időszak erőteljesen megterheli a szervezetet –, mivel ők azok, akik a leginkább tartanak családjuk jövedelmének csökkenésétől.
A Dimenzió Biztosító 50+ Index kutatás 2011-2012. telén, 500 fős, országos mintán készült telefonos módszerrel, amelyet a Gfk Hungária készített.
Hozzászólás zárolva.