Facebook hozzászólás
229

Nem a legolcsóbbra hajt a magyar!

Bár saját bevallásuk szerint a nagy árérzékenység jellemző a magyar vásárlókra, egy friss felmérés szerint mindössze egynegyedük választja valóban a legolcsóbb árucikket szinte minden termékkategóriában. Az aktív vásárlói réteg többsége a megszokott márka mellett dönt, míg 43 százaléka a kedvezmények hatására a tervezettnél több termékkel érkezik a pénztárhoz.

A férfiak is részt vesznek a havi nagybevásárlásban – Kép: GS1

A márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a puszta „legolcsóbbat keresem” attitűdöt – ezt tanúsítja az NRC piackutató reprezentatív kutatása, amelyet a 18‒59 éves magyar lakosság körében végzett. A termékkategóriák többségében az emberek fejében van egy olyan „számításba jöhető” márkalista, amelyre azokat az élelmiszereket „írja fel”, amelyekkel kapcsolatban jók a tapasztalatai, az ár-érték arány alapján megfelelőnek tartja, és persze meg is engedheti magának.

Havi nagybevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, ennek főszereplői továbbra is a nők, de immár a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét e feladatban. Bár az élelmiszerek a háromból két vásárló esetében lista alapján kerülnek a kosarakba, az emberek a hatalmas árukínálatnak, valamint az aktuális akcióknak és promócióknak köszönhetően a tervezettnél jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket. A bevásárlást végzők 43%-a bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett.

Ki védi meg a fogyasztót?
Az egyre gyakoribb élelmiszerbotrányok kapcsán nem meglepő, hogy a fogyasztók információéhsége jelentősen megnőtt. Most van egy olyan új megoldás, amely elősegíti, hogy a hiteles termékadatok a megfelelő időben és helyen a vásárlóhoz is eljussanak mobil eszközök segítségével.

A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, bár a 18‒29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki a kosarát nassolnivalókkal. A lakosság 56%-a jellemzően a bevált márkákat preferálja a legolcsóbb helyett, és mindössze 26% azok aránya, akik többnyire az ár alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket.

A legolcsóbb keresésére irányuló attitűd erőssége nagyban függ a termékkategóriától, bizonyos kategóriák esetén – kiemelten a kávé, tea, margarin/vaj és a szénsavas üdítők esetében – pedig szinte egyáltalán nem is jelentkezik.

A férfiak a márkás cuccokat, a nők a gyors vásárlást keresik
Úgy tűnik, a magyarok is kezdenek megbékélni az e-kereskedelemmel, kialakultak a vásárlási szokások, kiépültek a megfelelő csatornák, így a bizalom már szinte magától értetődővé vált a netes vásárlók számára.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!