Öltözz az üzlethez! Színesedik a trend
Itthon gyakran még vezetői körökben is tartja magát a „nem a ruha teszi az embert” elve. Az egyre kifinomultabbá váló üzleti élet és a fejlődő céges kultúrák világában azonban meghatározó szerep jut az öltözködésnek. Az elmúlt években sokat fejlődött a hazai üzleti öltözködési kultúra, de Európában még mindig nem állunk jól.
A fejvadász cég tanácsadója szerint a multinacionális cégek kifejezetten jót tesznek a magyar öltözködési kultúrának. Az e területen nagyobb hagyományokkal rendelkező nyugat európai vállalati kultúra, egy klasszikusan elegáns öltözködési mintát hozott hazánkba. Ezzel szemben a magyar cégek többsége még mindig inkább az extremitások felé mozdul.
Egy makulátlan megjelenésű angol, német vagy svájci üzletembert ránézésre még mindig meg lehet különböztetni magyar kollégájától. Különösen jellemző hazánkban, hogy az elmúlt években az üzleti viselet kiszínesedett: már a férfiak sem csak a klasszikus szürke-fekete összeállításokat viselik, hanem a lila, a zöld vagy például a piros különböző árnyalatú darabjai is szerepelnek egy magyar üzletember gardróbjában. Ez leginkább a skandináv és brit kultúra hatása.
Az ízlés persze szorosan összefügg a piac által kínált lehetőségekkel. „Üzleti viselet kialakításakor a tervező azon dolgozik, hogy egészséges egyensúlyt teremtsen a merevebb, protokolláris szabályok, az eredetiség, az újító kedv és a személyiség megmutatása között. Aki kreatív és merészebb az öltözködésében, arról joggal feltételezhetik, hogy munkájában is kezdeményező” – mondja Tóth Bori.
Hozzászólás zárolva.