Pedagógusok figyelem!
Most indul a Béres Egészég Hungarikum Alapítvány (BEH) egészségfejlesztésre fókuszáló pedagógusképzés-sorozata! A január 23-i első, Fejér megyei állomás után a következő napokban Budapest, Pest, valamint Hajdú-Bihar megye pedagógusai is részt vesznek a hiánypótló képzésen. Jövő hónaptól pedig a BEH térítésmentes, akkreditált pedagógustréningeket szervez országszerte. A dr. Béres József nevével fémjelzett program az OEFI szakmai támogatását élvezi.
A társas kapcsolatok hiánya miatt a Fejér megyei gyerekek túl sokat ülnek a számítógép előtt. Ennek az az oka, hogy a virtuális térben egyszerű és gyors sikerélményeket szereznek. Többek között ezt fogalmazták meg pedagógusok a BEH első, Székesfehérváron megtartott képzésén. „Bár a megállapítás konkrétan a Fejér megyei diákokra vonatkozik, valószínűleg országos jelenségről van szó.” – fogalmaz Pintér Terézia, tréner. „Nem a netezéssel van a baj: a számítógép előtt ülő diákot is meg lehet szólítani például úgy, hogy egy sportbajnokság plakátjának megtervezésére írunk ki pályázatot. Nem a számítógép vagy a laptop tehát a hibás; arra kell megtanítanunk a gyermekeket, hogy okosan éljenek a kor vívmányai adta lehetőségekkel is.” A képzésen részt vett az Országos Egészségfejlesztési Intézet (OEFI) mb. főigazgató-helyettese, dr. Simich Rita is, aki az egészségfejlesztés alapjait osztotta meg a résztvevőkkel.
A BEH pedagógusoknak szóló programjának célja, hogy hatékonyabb legyen az általános iskolákban az egészségfejlesztés. „Ehhez olyan lelkes pedagógusokra van szükség, akik még több és még átfogóbb projektet szerveznek a diákoknak. Meg kell értenünk, hogy hogyan lehet a fiataljainkat motiválni, illetve azt is, hogy hogyan vonhatók be a tanárok és a szülők is.” – mondta dr. Béres József, a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány életre hívója.
Az egészségfejlesztés célja, hogy javuljon az egészségi állapot és az életminőség. A most először megtartott képzésen kiderült, hogy – a pedagógusok szerint – a 11-14 évesek körében a túlzott netezés mellett jelentős probléma az egészségfejlesztési tanóra hiánya, a nem megfelelő személyi higiénia és az agresszió is. A résztvevők ezekkel a témákkal kis csoportokban foglalkoztak és konkrét javaslatokat dolgoztak ki. A képzésen minden negyedik Fejér megyei iskola képviseltette magát.
„Itt szembesültem azzal, hogy a megye más iskoláiban is hasonló problémákba ütköznek, mint nálunk. Így némi személyre szabással, de ugyanazok a megoldások nálunk is működhetnek! Ma jobban megértettem, hogy mit is jelent egy projektcsapatot összekovácsolni és vezetni.” – mondta Lendvainé Hegedűs Tünde, a székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola természetismeret, biológia és német szakos tanára.
Hozzászólás zárolva.