Amikor döntenem kellett a továbbtanulásról, csak azért nem adtam be a jelentkezésemet óvodapedagógiára, mert kitétel volt, hogy tudni kell valamilyen hangszeren játszani, én pedig sajnos még a kottát sem ismerem, így maradt a PTE BTK, magyar szak – mesél a kezdetekről Ferencz-Keresnyei Rita. – Sajnos a szakmai gyakorlatot leszámítva soha nem dolgoztam magyartanárként, pár nappal a diplomaosztó után pedig Írországba költöztem, ez 2008-ban volt.
Dublinban egy családnál kezdett dolgozni, két kislányra vigyázott délutánonként, a kisebbik akkor volt 3 éves, és Montessori oviba járt. Hazafelé az autóban sokat mesélt arról, hogy mi mindenről tanultak aznap. Például a papírkészítésről, a felhők képződéséről, de név szerint ismerte a dinoszauroszokat is. Ritát ez teljesen lenyűgözte, és többet szeretett volna megtudni erről a módszerről, így amint lehetősége nyílt, beiratkozott a 10 hónapig tartó Montessori tanárképzésre.
A Montessori-filozófiáról sok szakirodalom van, neki személy szerint a gyermek életre való felkészítéséről szól, amiben a tanárnak az a feladata, hogy bemutassa az eszközöket, amivel a gyermek önmagát fejlesztheti. A gyermek agya 6 éves koráig egy szivacs, ami mindent magába szív a környezetéből. Egy Montessori ihlette biztonságos környezetben a gyermek az érzékelésen keresztül ismerkedhet a világgal, ezzel felépítve az önbecsülését, és önálló gyermekké fejlődését.
Számomra nagyon szimpatikusak a Montessori eszközök. A gyerekek olyan dolgokkal ismerkedhetnek nap mint nap, amit egyéb körülmények között nem biztos, hogy a kezükbe adnánk. A módszer nagy önállóságot ad a gyerekeknek, több területet fejleszt egyszerre (koncentráció, finom motorikus mozgás, szem-kéz koordináció, önfegyelem, önbizalom, stb.) és úgy gondolom, hogy tényleg a valós életre nevel – magyarázza Rita, miért áll közel hozzá a filozófia.
Először papírfecnikre kezdte el jegyzetelni a heti témaötleteit, és a lehetséges megvalósításukat. Ahogy azt is, hogy eddig milyen eszközöket mutatott be a gyerekekkel, és mit tudna még összeállítani nekik az otthoni dolgokból. Mivel több kisgyermekes ismerőse érdeklődött, mit csinál délelőttönként a gyerekekkel, hogyan kell elképzelni a Montessori feladatokat, gondolta, mások számára is elérhetővé teszi a gyakorlatokat, hátha hasznos ötletekre lelnek a blogban. Nem titkolt célja, hogy kicsit népszerűsítse a Montessori módszert, ami külföldön nagy sikernek örvend, itthon viszont nem igazán elterjedt, olyannyira, hogy vidéken alig ismerik a nevét.
Hozzászólás zárolva.