Facebook hozzászólás
502

Változások, utazási trendek az egészségturizmus évében

A tavalyi „Fesztiválok éve” után az ideit az egészségturizmus évének nyilvánította a Magyar Turizmus Zrt., amikor is az utazó fő motivációja az egészségi állapotának javítása, megőrzése.

Változnak az utazási szokások másban is. Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Marketing Igazgatósága igazgatójának tavalyi nyilatkozata szerint a családok jelentős része a nyári főnyaralást szétszabdalja, és inkább többször, rövidebb időre utazik el. Egy két hónappal ezelőtti felmérésből az is kiderül, hogy a nyaralni indulók több mint fele az utazás árához viszonyítva jelentős összeget költ az üdüléssel kapcsolatos termékek beszerzésére is. A nyaralásokra ugyan az átlag kevesebb, mint 100 ezer forintot szán, de ennek az összegnek további mintegy harmadát költötte el tavaly az utazás előtti bevásárlásnál. A vásárlási trendek azt mutatják, hogy 2011-ben ez az összeg ennél is magasabb lesz – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketingigazgatója. S bár a többség számára az utazás kiválasztásakor az ár a döntő szempont, a kapcsolódó vásárlások esetében ez már kevésbé fontos. Sőt sokan a nyaralás helyszínén, sokkal drágábban szerzik be az olyan alapvető kellékeket is, mint a fürdőruha vagy a naptej.

LÉGITÁRSASÁGOK
Árverseny és pluszszolgáltatások

A repülés átalakul. A mereven meghatározott osztályok és a hozzájuk tartozó szolgáltatási szint helyett rugalmasabb, az egyéni igényeket jobban kiszolgálni képes rendszer van kialakulóban. Az árcsökkentés irányába mutat a WizzAir Xclusive Club szolgáltatása, amikor éves tagsági díj befizetésével az ügyfél kedvezményes jegyárakra válik jogosulttá. Ugyan a kedvezmény irányonként maximum 10 euró lehet, mindemellett annak, aki sokat vagy sokadmagával utazik, hamar megtérül az ára. Az árverseny azonban kétélű fegyver a diszkont légitársaságok esetében, hiszen bizonyos összeg alá tényleg nem mehetnek. Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója szerint a légitársaságnak az alacsony áron kívül egyre inkább más előnyös tulajdonságait – például fiatal flottáját vagy kitűnő szolgáltatásait – kell hangsúlyoznia. Az ír fapados vezetője az Observernek arról is beszélt, hogy a mostani, 40 euró körüli jegyárak hosszasan nem tarthatók fent, mivel az utasok egyre inkább a szolgáltatási színvonal emelését várják el a fapados társaságoktól még akkor is, ha ez a jegyárak növekedését eredményezi.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Ezért szeretjük nőként a harisnyanadrágot viselni

A női lét egyik legfontosabb eleme a külső megjelenés, ami a mindennapok szerves része. Éppen ezért napi szinten…

Amit érdemes tudni a peptidekről

A tudatos bőrápolással és a szépségápolási termékek körültekintő megválasztásával sokat tehetünk annak érdekében,…
1 / 3 459

GASZTRO

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!