Facebook hozzászólás
501

Változások, utazási trendek az egészségturizmus évében

A tavalyi „Fesztiválok éve” után az ideit az egészségturizmus évének nyilvánította a Magyar Turizmus Zrt., amikor is az utazó fő motivációja az egészségi állapotának javítása, megőrzése.

Vagyis a további árcsökkenés helyett ebben a szegmensben az azonos árért adott egyre több szolgáltatás a jellemző. Például az EasyJet a jegyvásárlás mellett kedvezményes autóbérlési lehetőséget és szállásfoglalást is nyújt, üzleti utasok számára pedig díjmentesen kínálja az időpont-módosítás lehetőségét, plusz egy csomag feladásával és automatikus „speedy boardinggal” együtt. A WizzAir Flex szolgáltatása fix díj esetén lehetővé teszi a dátum és az útvonal megváltoztatását akár az utazás előtt három órával is, természetesen felárért. Ugyanígy lehet külön díj ellenében több poggyásszal vagy nagyobb lábtérrel utazni a diszkont járatokon is.

Az olcsó utazást keresőknek érdemes a hagyományos légitársaságok ajánlatait is böngészniük, mert az árverseny végső soron oda vezetett, hogy a diszkont és a hagyományos légitársaságok közötti rés lassan eltűnni látszik. Mára a hagyományos társaságok akciós ajánlatai a fapadosokéval versengenek, s számos olyan előnyt kínálnak alapszolgáltatásként, amit a diszkont társaságok csak magasabb áron tesznek elérhetővé. A városokhoz közelebbi repülőterek használata, a nagyobb engedélyezett poggyászméret mind a hagyományos légitársaságok felé terelhetik az utasokat, ha a megnövekedett árérzékenység mellett is versenyképes árakat tudnak nyújtani. A kedvezményes jegyár a hagyományos társaságok esetében sokszor csak bizonyos feltételek teljesülése esetén él, mint például a legalább háromnapos kint tartózkodás vagy egy kint töltött szombat este. Ez a vakációra utazóknak általában nem jelent gondot, de üzleti repülések esetén gyakran emiatt nem lehet ezekkel a kedvező árakkal számolni.

UTAZÁSI CÉLOK
Hotel és lassúság

Új trend az utazások világában, amikor az élményt nem maga a cél, a kitűzött látnivaló minél hatékonyabb elérése és „kipipálása” jelenti, hanem értékké válik maga az utazás mint élmény. Az sem ritka ma már, hogy nem egy város vagy táj megismerése, hanem valamilyen különleges, egyedi szolgáltatás élvezete, akár maga a hotel az úti cél. Az önmagukban vonzerőt jelentő szállodák legtipikusabb csoportjába tartoznak a wellnesshotelek, az ide látogatók sokszor napokig ki sem teszik a lábukat az épületből. Attrakció lehet egy különleges helyszín is, például a Börzsöny fák lombja közé épült hotelje vagy a finn jégszálloda. Egyre több ember számára jelent vonzerőt a különleges dizájn is. Ez lehet szupermodern, sztártervezők nevéhez kötődő enteriőr éppúgy, mint például egy különleges, élményszámba menő színvonalon felújított régi kolostor vagy múlt századi patinás épület.
Világszerte egyre népszerűbbek a folyami hajóutak, a hagyományos, háló- és étkezőkocsival felszerelt vonatokon tett túrák. Az már csak ráadás, hogy ezek a közlekedési eszközök sokkal inkább környezetbarátok, mint a repülés.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!