Facebook hozzászólás
318

Bizonyos összeg felett akár három év

Változtak a jótállás szabályai

Az év elejétől új szabályozás lépett életbe a jótállással, a készülékek javításával, továbbá a jótállási jeggyel kapcsolatban.

„A szabályozás szigorítása egyértelműen a vásárlók érdekeit védi és a vételár függvényében akár kétszer-háromszor hosszabb jótállási időt is lehetővé tesz” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Már összeghatártól függ a jótállási idő. Fotó: Sencor
Már összeghatártól függ a jótállási idő. Fotó: Sencor

 

Fontos változás, hogy bővült a kereskedők számára kötelezően előírt jótállási idő. A 2021. január elsejétől megvásárolt, 0-100 ezer forint értékű készülékeknél egy év a jótállási idő. A 100 ezer forint feletti gépeknél viszont már két, a 250 ezer forint feletti termékekre pedig három év kötelező jótállás jár a vásárlóknak.

„A jótállási idő megnövelése tartósabb termékek előállítására ösztönzi a gyártókat, ezáltal csökkenhet az elektronikai és egyéb hulladékok mennyisége. A gyártók ettől függetlenül továbbra is adhatnak kiterjesztett jótállást, a Sencor például a konyhai robotgépeinek motorjára 6 évet kínál” – hangsúlyozta Lucza András.

Javítási idővel nő a jótállás ideje

Szintén fontos szigorítás, hogy 2021. január 1-jétől a jótállási idő automatikusan meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a vásárló a szervizelés miatt nem tudja használni a készülékét. A jótállási idő az új rendelkezéseknek köszönhetően csak azután folytatódik, hogy a vevőt értesítették a hiba kijavításáról és a készülék már újra működőképes. Szintén a vásárlók érdekeit védi, hogy szigorodtak a javítási időre vonatkozó határidők.

A szervízzel eltöltött idő nem számít bele. Fotó: Sencor
A szervízzel eltöltött idő nem számít bele. Fotó: Sencor

Mostantól a kereskedőknek kötelező a készülékeket 15 napon belül megjavítani, de ha ez nem lehetséges, akkor legkésőbb a 15. napon tájékoztatniuk kell a vásárlót a javítás befejezésének idejéről. Ha pedig háromszor is meghibásodik ugyanaz a készülék, akkor a kereskedőnek újat kell kiadnia a javításra leadott készülék helyett, de adott esetben a vásárló kérheti a vételár visszatérítését is.

Egyszerűbb online

Az internetes vásárlások térnyerése, valamint a pandémia miatt a kereskedő elektronikus úton is átadhatja a jótállási jegyet e-mailben letölthető dokumentumként, applikáción keresztül, vagy akár a kereskedő honlapján regisztrált felhasználói fiókba küldve.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!