Facebook hozzászólás
1 524

BOGYÓLÉ – új bor, új alkotások

Hosszú évek óta figyelemmel kísérem a Bogyólé történetét. Szerintem a magyar borászat egyik legeredetibb ötlete született meg Villányban, több mint másfél évtizede. A Vylyan Pincészet a szezon első vörösborát, a francia beaujolais (ejtsd: bozsolé) kifejezés alapján keresztelte el Bogyólé-re. A friss bort rejtő palackok címkéit pedig minden évben megújítják. Fiatal művészeknek írnak ki pályázatot a borcímke megtervezésére. A szakemberek mellett a közönség is szavazhat, melyik alkotás kerüljön a borosüvegekre.

A villányi Vylyan Pincészetben mára már hagyomány, hogy újboruk, a Bogyólé, minden évben egy fiatal képzőművész címkéjét viseli. Így idén 17. alkalommal hirdették meg a Bogyólé Borcímke Pályázatot.

Bogyólé
A Vylyan Pince Bogyólé borához minden évben fiatal képzőművészek tervezik az ötletes címkéket (Fotó: vylyan.hu)
Új bor, új címke

A Bogyólé név a francia beaujolais nouveau-t („bozsolé nuvo”) idézi. A választás nem véletlen, hiszen a Bogyólé a francia újbor készítésének hagyományait követi. Ennek az a lényege, hogy a leszüretelt, sérülésmentes szőlőfürtöket zárt tartályokban, szénsav köpeny alatt dolgozzák fel. A szőlőfürtöket nem darálják, nem zúzzák szét. A bor így a szőlőbogyón belül születik, robban életre. Az erjesztés után pedig azonnal palackokba kerül. Az eredmény egy zamatos, vidám, könnyű vörösbor, mely itatja magát és jókedvre derít. Az idei évjárat is tipikusan „bogyólés”: illatos, kedves, jóivású, üde bor.

Újításból hagyomány

A Bogyólé az elmúlt másfél évtizedben önálló márkává vált – nem kis részben a hozzá kapcsolódó, évenként meghirdetett borcímke pályázatnak köszönhetően. A Vylyan Pincészet a Bogyólén keresztül is támogatja a legfrissebb bor és a legújabb művészeti áramlatok találkozását. A pályázattal lendületet és kihívást adnak a jövő grafikusművészeinek.

Bogyólé
Egy fiatal grafikusnak óriási lehetőség, hogy alkotását több százezren láthatják. (Fotó: vylyan.hu)

A tervezőgrafikus hallgató pályázóknak ebben az évben is az volt a feladatuk, hogy az újbor frissességéhez és gyümölcsös, üde jellegéhez a legjobban illeszkedő hangulatot és képi világot alkossák meg.

De nehéz a választás!

Idén több, mint 150 pályamű érkezett be a pályázatra. A korábbi évekhez hasonlóan, a beküldött alkotások értékelésére a pályázaton induló valamennyi képző intézmény delegálta egy-egy tanárát. A szavazás két körben zajlott, először egy online szavazás keretében kiválasztották a legjobb 50 munkát. A top50 címketervet több szempont alapján is pontozták, így választják ki a győztes címkét.





Facebook hozzászólás

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!