Akciós élelmiszerekkel bombáznak a hirdetőújságok
Az akciós kiadványokban hirdetett legtöbb termék az élelmiszerkategóriákból kerül ki.Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.
A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát.
A GfK Hungária Leaflet Monitor 2006 jelentéséből az is kiderül, hogy terjedelem szempontjából szintén növekedés tapasztalható, azaz e kiadványok átlagos oldalszáma magasabb, mint egy évvel korábban volt. Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.
Az akciós újságokban hirdetett kategóriák körét vizsgálva jól látható, hogy e tekintetben továbbra is az élelmiszer kategória a legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adják. Az élelmiszer és vegyi áruk kategóriája összességében a hirdetett termékeknek közel felét (46 százalék) teszik ki.
Az egyes élelmiszer kategóriák akciós kiadványokban elfoglalt súlyát tekintve továbbra is őrzi elsőségét az ital- és húsáru kategória, mely a legtöbb kereskedelmi lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Az élbolyban találjuk még a tejtermékeket, édességeket, kekszeket; a tartós élelmiszereket és a zöldség-gyümölcs árut.
A non-food piacon belül külön kiemelt szerep jut az elektromos áruk és a barkácsáruk kategóriájának. Természetesen e kategóriák értékesítésében figyelembe kell venni egyfajta szezonális jelleget, hiszen a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek hirdetéseinek száma – például – a karácsonyi ünnepek előtt ugrik meg, ami ugyanígy elmondható a barkácsáruk kategóriájáról a tavaszi és nyári szezonban.
Az összes hirdetett terméknek a mintegy 14 százalékát adja az elektromos cikkek kategóriája, melyek 2006-ban 1176 darab leafletben jelentek meg. Vegyi áru kategóriába tartozó terméket mintegy 1077 db, kereskedelmi láncok által kiadott akciós újságban hirdettek.
Forrás: Gfk Hungária
Hozzászólás zárolva.