Facebook hozzászólás
427

MINDEN KÖZVETLEN FOGLALÁS UTÁN EGY ÚJ FA

5000 fát ültet egy visegrádi hotel

2020 szeptemberétől minden közvetlen foglalás után egy új fát ültet a visegrádi Royal Club Hotel. A kezdeményezéssel a prémium szálloda vezetősége azokhoz a szakértőkhöz csatlakozik, akik úgy vélik, az ökológiai válság kezelésének kulcseleme a faültetés.

Magyarországon egyedülálló kezdeményezésbe fogott a visegrádi Royal Club Hotel. A négycsillagos superior  minősítésű szálloda 2020 szeptemberétől minden közvetlen foglalás után automatikusan egy új fát ültet el. Számításaik szerint ezzel évente 5000 körüli új fa telepítését segíthetik majd elő.

1 foglalás=1 fa. Fotó: Pixabay
1 foglalás=1 fa. Fotó: Pixabay

 

„Fontos, hogy a koronavírus idején se feledkezzünk meg környezetünkről. Az ökológiai válság kezelésének egyik kulcseleme lehet a faültetés a világ bármely pontján, ehhez szeretnénk csatlakozni, ezt szeretnénk támogatni, ezért döntöttünk úgy, hogy minden közvetlen foglalás után egy nemzetközi alapítvánnyal együttműködve ültetünk egy fát” – mondta Belán Miklós szállodaigazgató.

Belán Miklós, a visegrádi Royal Club Hotel igazgatója. Fotó: Royal Club Hotel
Belán Miklós, a visegrádi Royal Club Hotel igazgatója. Fotó: Royal Club Hotel

Gyakorlatban a vendégeknek ezzel semmilyen teendőjük nem lesz és a korábban megszokott árazás sem változik. A szálloda szerződést kötött a One Tree Planted nevű nonprofit szervezettel, amely a világ egész területén ültet fákat, jellemzően azokban a térségekben, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, például Ausztráliában vagy az Amazonas-medence esőerdeiben. A visegrádi hotel maga is törekszik a faültetésre: az épület körül ebben az évben is több fát ültettek el, legutóbb az évi 5000 fát jelentő akciójuk első, szimbolikus lépéseként helyeztek el egyet a földben.

Napkollektorok és utólagosan válogatott hulladék

Belán Miklós kiemelte: a Royal Club Hotel eddig is környezetbarát módon üzemelt, amiért több alkalommal is elismerésben részesültek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által. Négy éve tartják Zöld szálloda díjukat és már csak egy évnyire vannak az örökzöld cím kiérdemlésétől, köszönhetően annak, hogy megfelelnek a szervezet szigorú előírásainak. A jó gyakorlatokat továbbra is folytatják, ezek közül talán a legfontosabb a zöld energiagazdálkodás.

„A hotelben napkollektorokat használunk a víz melegítésére. Ezen kívül vendégek és a szálloda üzemeltetése által generált hulladékot egyaránt utólagosan szelektáljuk. A víztakarékos csaptelepek, az energiatakarékos vagy LED izzók, a tudatosan kialakított beszerzési folyamatok mind a környezetünk megóvását szolgálják. Természetes alapanyagú tisztítószerekkel takarítunk, illetve az újrahasznosítható anyagokból készült termékeket részesítjük előnyben” – nyilatkozta a szállodaigazgató.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!