Gundel, Aranyélet, Road Movie – a jó logó fél siker!
Vasvári Péter a világ legjobbjai közé tartozik. Sikeres cégek versengenek öt kontinensen azért, hogy ő tervezze meg a logójukat, arculatukat. A megbízói tudják, hogy milyen fontos az első benyomás, egy jó logó fél siker. A nemzetközileg elismert tervezőgrafikus a pandémia kényszerű bezártsága idején gyűjtőmunkába kezdett. A közösségi médiában osztotta meg az általa legfontosabbnak tartott logókat, hogy népszerűsítse a műfajt és a magyar alkotókat. A Scolar Kiadó felfigyelt rá, a napokban pedig már a nagyközönség kézbe is veheti a MAGYAR LOGÓK című hiánypótló albumot.
Hogyan válogattál a MAGYAR LOGÓK albumba?
Nem voltam egyedül. Hirdettünk egy pályázatot, melyre munkacímen nevezhettek az alkotók. Tehát nem tudtuk, kik küldték a 4000 pályaművet. Hét tagú zsűri választott ki ezek közül 680 -at. Ezekből készült ez az inspiráló és ötletgazdag gyűjtemény, ami 319 alkotótó munkáit tartalmazza. A logókat csoportosítottam, külön gyűjtöttem például állatok, emberek, növények, épületek, élelmiszerek, sportok témakörben a legjobban sikerült munkákat. De saját fejezetet kaptak a régi magyar márkák is.
Tudsz egyet választani a kötetben szereplő logók közül, melyik a kedvenced?
A régiek közül a Magyar Hirdető logója. 1975-ben készült, Sára Ernő munkája. A trombita, mint a cég tevékenységére, a kihirdetésre utaló szimbólum és a magyar hirdető monogram elhelyezése a kompozícióban megkérdőjelezhetetlen egységet alkot. A pozitív-negatív térrel játszó profin kivitelezett grafika rögtön célba talál.
A Gundel étterem logójának a története is nagyon érdekes. Az album összeállításakor különösen figyeltem arra, hogy minden alkotásról hiteles információk kerüljenek a kötetbe. A Gundel közismert logójáról eddig csak egy legendát ismertünk. A kötet szerkesztése során nyert bizonyítékot, hogy Láng György a kiváló, nemzetközi tekintélyű éttermi szakember, a New York-i Café des Artistes tulajdonosa kérte meg barátját Milton Glasert a magyar származású, akkor már világhírű grafikust az újjáalakuló Gundel grafikai arculatának megtervezésére 1991-ben. A szomszédos Állatkert elefántos kapuja ihlette az emblémát.
Miért volt fontos, hogy külön fejezetet kapjanak azok a logók, melyeket végül nem használt fel a megrendelő?
Több olyan kimagasló logót is készítettek magyar grafikusok, melyek végül nem kerültek forgalomba. Remek ötletek letisztult formába öntve, kár lenne megfeledkezni róluk. Ilyen Kezes Zsófia Réka munkája a COOK BOOK, ami egy könyvkiadónak készült és magáért beszél. De említhetem Kis Attila tervét a Bodri pincészetnek, ahol a pulikutya figurája rímel a szőlősorokkal barázdált domboldalakkal.
Hozzászólás zárolva.