A VÍGSZÍNHÁZ ÚJ IGAZGATÓJA
„Még nem tudtam felfogni, mire vállalkoztam” – interjú Rudolf Péterrel
A Vígszínház új igazgatója az infoRádióban beszélt az általa elképzelt polgári népszínházról, a karantén tanulságairól, a következő évad terveiről és a színházi szakma politikai megosztottságáról is.
Fenntartói szempontból most hogyan írható le a Vígszínház működése? Tavasszal megszületett a megállapodás a fővárosi színházak működtetéséről. A Vígszínház megmaradt ugyan fővárosi tulajdonú teátrumként, de működését anyagilag immár teljes egészében a kormány biztosítja. Tekinthető még ez amolyan közös fenntartásnak főváros és kormány között?
Ez a fajta finanszírozási szakadás, hogy négy vagy öt színház teljes egészében a fővároshoz került, a többi a kormányzathoz, nem a szerencsétlen színházi megosztottság újabb jele? Mondhatjuk azt, hogy szinte hivatalos pecsét is került erre a megosztottságra?
Mármint a szakma?
A vígszínházi pályázat zárultával egy időben le is csapott a koronavírus Magyarországon, be kellett zárni mind a három játszóhelyét a Vígszínháznak. Színházi szóhasználattal élve, szomorújátékkal kezdődött minden.
Az egyik lehetőség, hogy valóban az emberek ki vannak éhezve a kultúrára, és megrohanják a jegypénztárakat, másfelől meg lehet, hogy azért ott motoszkál még mindig a félelem, hogy beüljek-e a Vígszínházba szorosan egymás mellett 1100 nézővel egy este. Vajon mire vágyik majd a néző az elmúlt hónapok után? Felejtésre vagy szembenézésre?
Milyen lesz Rudolf Péter Vígszínháza? A pályázatának a címe úgy szólt, hogy polgári népszínház.
Ez a polgári népszínház hogyan értelmezhető?
A teljes interjú IDE KATTINTVA OLVASHATÓ.
Hozzászólás zárolva.