Így vásárolj karácsonyi ajándékot!
A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sokunkat ejt gondolkodóba. Az ünnepek közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, milyen a jó ajándék, és hogyan válasszuk ki?Adunk egy kis segítséget hozzá.
Mindjárt itt a karácsony, ismét fontos kérdés számunkra, milyen ajándékkal tudnánk boldoggá tenni szeretteinket. A Groupama Biztosító új szlogenje Bizalomból Biztonság, mely jól szimbolizálja, hogy bizalomra szükségünk van az élet minden területén. A biztosítótársaság legújabb kutatásából az is kiderült, hogy még vásárlásainkat is gyakran az határozza meg, mennyire bízunk az adott termékben vagy szolgáltatásban.
A kutatás szerint meglepetés élményét megtartva, direkt kérdések helyett célszerűbb hosszabb ideig megfigyelnünk szerettünket, hogy megismerjük a szokásait és kedvelt termékeit anélkül, hogy ez feltűnne neki. Rengeteget segít, ha megfejtjük a tárgyakhoz, márkákhoz fűződő bizalmi kötődését.
A bizalom a vásárlási döntéseinket is befolyásolja
A Biztosító által végzett kutatásból kiderült, hogy a magyarok számára a második legfontosabb érték a bizalom (75%) a szeretet (79%) után. A kutatás rávilágított arra is, hogy a bizalomnak a márkaválasztásban is nagy szerepe van. A 18 és 59 év közötti válaszadók háromnegyedének jelentősen megkönnyíti a vásárlásra vonatkozó döntést, ha megbízik a termékben vagy szolgáltatásban, aminek az alapja lehet akár egy közeli ismerősétől szerzett tapasztalat is. Sokan egyenesen törekszenek arra, hogy olyan terméket vagy márkát válasszanak, amellyel kapcsolatban van bizalmuk: az erre irányuló állítással a válaszadók 70%-a ért egyet.
„Ha egy terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, hatalmas jelentősége van a bizalomnak, valamint a korábbi tapasztalatainknak, családtagjaink és ismerőseink véleményének. De még a szakértők tanácsának, független forrásoknak, sőt akár a reklámoknak is. A bizalom ugyanis biztonságérzetet ébreszt bennünk” – mondta Szvetelszky Zsuzsanna, szociálpszichológus.
Bizalom az ajándékválasztásban
A bizalom az ajándékválasztásban több megközelítésből is érvényre juthat, ha odafigyelünk ezekre, nagyobb valószínűséggel tudunk örömet szerezni. Egyrészt figyeljük meg, szerettünk melyik termékben, márkában vagy szolgáltatásban bízik meg, ha ilyen ajándékot választunk, biztosan örömet okozunk neki. A másik megközelítés szerint a megajándékozni kívánt személy bízik bennünk, tudja, hogy tőlünk csak számára tetsző ajándékot kap, és e bizalomra alapozva rá tudjuk vezetni egy új márka használatára. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy sokan olyan ajándékot szeretnek választani, melyet maguknak is megvennének, itt pedig megint előtérbe kerül a bizalom: az említett kutatásban megkérdezettek háromnegyede (75%) vallja, hogy megkönnyíti a döntést, ha már van a termékről vagy szolgáltatásról pozitív tapasztalata, kétharmaduk (62%) pedig azt állítja, hogy vásárlási döntéseinél fontos a bizalom.
Az egészségügyi mellett a pénzügyi szolgáltatások a leginkább bizalmi termékek
A biztonság igénye nem egyformán befolyásolja a választásunkat, hatása nagyban függ a termékkategóriától. Ebben markáns eltéréseket mutatnak a válaszok. A Groupama Biztosító kutatásából kiderül, hogy az egészségügyi mellett a pénzügyi szolgáltatások a leginkább bizalmi termékek, a lakosság 70%-ánál szerepet játszik a bizalom, amikor ezek közül választ. Kimagasló azok aránya is, akik számára fontos a bizalom, ha élelmiszert (62%), autót (64%), műszaki cikket (65%) vesznek. Legkevésbé ugyanakkor az utazás és a ruhaneműk kiválasztásakor játszik szerepet a bizalom.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy az emberek mintegy hattizede számára fontos tényező, hogy kitől, milyen minőségű és milyen márkájú műszaki cikket, autót, élelmiszert vagy higiéniai készítményt kap.
Válasszunk tehát olyan terméket, márkát, melyben megbízunk, vagy tudjuk, hogy szerettünk megbízik, így nagy valószínűséggel tudunk majd örömet szerezni ajándékainkkal.
Hozzászólás zárolva.