Így válik halhatatlanná egy hátizsák
A skandináv dizájnt népszerűsítő Svéd Képzőművészeti és Design Társaság (Swedish Society of Arts and Crafts) a levédett művészeti tárgyak listájára vette a Fjällräven ikonikus Kånken hátizsákját. A gyártó ünneplésként limitált kiadású, egyedi táskákkal bővítette kínálatát és elindította kampányát.
A svéd túrafelszerelés-gyártó népszerű hátizsákja a divatvilág ikonikus darabjává nőtte ki magát az elmúlt évek során: a letisztult dizájn, az élénk, egyedi színek és a kiváló minőség teszik a táskát a városi emberek elsőszámú választásává.
Kevesen tudják, hogy az 1978 óta forgalomban lévő terméket eredetileg iskolásoknak tervezték, mivel egyre több tanuló panaszkodott régi, egyvállas iskolatáskája által okozott hátfájdalmakra.
A rendkívül kényelmes és funkcionális darab kialakítása gyorsan hírnévre tett szert, az iskolások mellett felnőttek is használni kezdték a mindennapokban utazáshoz, ingázáshoz, városnézéshez. A forradalmi újítás gyorsan értékesítési rekordokat döntött: az első két évben már 30 000 darabot adtak el belőle, innen pedig egyenes volt az út a világhírnév felé. A 2015-re már 3 millióan voltak gazdagabbak e hátizsákkal.
A táska a kezdetektől fogva őrzi a márka alapítója által 1978-ban megálmodott egyszerű kialakítást.
Az újabb és újabb színekben és méretekben érkező Kånkenek azonban gondoskodnak arról, hogy a paletta mindig friss maradjon. A Svéd Képzőművészeti és Design Társaság szerint a táska annyira részévé vált a skandináv kultúrának, hogy levédett művészeti terméknek nyilvánította. A Fjällräven tervezői különleges táskákat alkottak a jeles alkalom megünneplésére: színes, egyedi tervezésű pántokkal díszítették fel az ikonikus darabot.
Hozzászólás zárolva.