Facebook hozzászólás
531

GAP, C&A, ADIDAS, MUJI, TOMMY HILFIGER, CALVIN KLEIN

Kényszermunkával készülnek a nagy divatmárkák termékei?

A világ vezető divatmárkáit előállató multinacionális cégek és azok forgalmazói nem kis mértékben járulnak hozzá ahhoz, hogy Kína továbbra is fenn tudja tartani az ujgurok brutális elnyomását – állítják emberjogvédő szervezetek.

Adidas: nem rendelnek több fonalat a régióból. Fotó: Pixabay
Adidas: nem rendelnek több fonalat a régióból. Fotó: Pixabay

 

A Glan arra hívta fel az Egyesült Királyság kormányának figyelmét, hogy azonnal állítsa le a kényszermunkához kapcsolódó termékek értékesítését, mivel megsértette a vonatkozó törvényeket, köztük az 1897. évi, külföldön készült árukról szóló jogszabályt. A H&M és az Ikea válaszul kijelentették, hogy abbahagyják a gyapot vásárlását a régióból.

Muji továbbra is gyapotfonalat akar használni, mely az érintett kínai régióból származik, de tagadja, hogy pamut- és fonal előállítása bármiféle kényszermunkához kapcsolódna. Az Uniqlo szóvivője elmondta, hogy a régióban nem gyártanak Uniqlo termékeket, ugyanakkor ragaszkodik ahhoz, hogy az ellátási lánc minden partnere tartsa be az emberi és munkavállalói jogokról szóló nemzetközi előírásokat.

A PVH Corporation, amely Calvin Klein és Tommy Hilfiger tulajdonában van, nyilatkozatban erősítette meg, hogy nem származnak késztermékek a régióból, ugyanakkor megszünteti az üzleti kapcsolatait olyan gyárakkal és malmokkal, melyek Hszincsiangban termesztett pamutot használnak fel.

Az Adidas szerint nem származnak termékeik a régióból, ugyanakkor utasította beszállítóit, hogy ne rendeljenek fonalat a régióból.

Az emberjogi koalíció tagjai ugyanakkor kijelentették, hogy nem elegendő, ha a márkák és a kiskereskedők csak a beszállítókkal fennálló közvetlen kapcsolatokat szüntetik meg, az ágazatnak a régióhoz fűződő kapcsolatok teljes átalakítását kell elvégezni.

A múlt héten a kínai nagykövet az Egyesült Királyságban tagadta, hogy kormánya emberi jogi jogsértéseket követne el, miután az interneten újból megjelentek olyan videók, amelyek ezt bizonyították.

 





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!