NAGY MAGYAR SMINKKÖRKÉP
Megdöbbentő összeget költenek a magyar nők sminktermékekre
Egy friss tanulmány a nők életének egyik tipikus, mindennapos témáját járta körbe. Ebből választ kaphatunk arra, hogy mennyit költünk kozmetikumokra? Mik a legfrissebb trendek és milyen szempontok szerint vásárolnak a magyar nők.
A smink első említése az ősi Egyiptomba nyúlik vissza, hiszen már akkor is létezett a szemceruza prototípusa, amit férfiak és nők egyaránt használtak. Azóta a kozmetikumokról és sminkről való elgondolás homlokegyenest megváltozott, manapság a trendek jönnek-mennek az évszakokkal együtt, ahogy a magyar nők preferenciái is a kozmetikumok terén.
A magyar nők neszesszerében meglehetősen sok kozmetikumot lehet találni, átlagosan 20 darab terméket, aminek közel a felét leárazásokon vásárolják, a többit pedig ha elfogy, vagy ha éppen új darabra tartanak igényt. Mindennek azonban nagyjából csak a felét, 11-et használnak napi rendszerességgel. Ezeknek az ára évi 85 700 forintra tehető, ami világviszonylatban egy átlagos érték – derül ki a Picodi kutatásából.
A minőségnél fontosabb az ár
A megkérdezettek többsége, 62 százaléka az árat tartja a legfontosabb tényezőnek a vásárlás során. Nagy jelentőséggel bír a márka is (46 százalék), ahogy az összetevőkre is tudatosan figyelnek (45 százalék). Az adatok alapján úgy tűnik, a nők szeretik a maguk útját járni, ha kozmetikumokról van szó, mivel a szakértők, influenszerek ajánlásaira kevésbé hagyatkoznak (24, illetve 18 százalék), ahogy a barátokéra sem (15 százalék).
Figyelembe véve, hogy a válaszadók többsége az árat tartja a legfontosabb szempontnak, nem meglepő, hogy a nők csak 22 százaléka részesíti előnyben a prémium kozmetikumokat, amelyek természetesen drágábbak, mint a szokásosak. 56 százalékuk ugyanakkor megengedi magának, hogy néha prémium terméket vásároljon, miközben 22 százalék egyáltalán nem vesz ilyeneket.
A nők harmadának fél órát elvesz az életéből a sminkelés
Sok nő számára a smink a reggeli rutin szerves része, ugyanakkor a megkérdezett magyar nők 10 százaléka egyáltalán nem visel sminket. Azok közül, akik sminkelnek, csak 35 százalék teszi ezt napi szinten, 59 százalék néha és 6 százalék csak különleges alkalmakra tartogatja a sminkelt megjelenést.
Hozzászólás zárolva.