A divat világát is felforgatta a járvány
Távmunkában készülnek az új Chanel és Dior kollekciók
A nagy divatházakat is komoly átállásra kényszeríti a koronavírus. Az új kollekciók terveit már távmunkában kell elkészíteniük a kreatív csapatoknak, de most azt is a teljes bezártság körülményei között kell felmérniük, hogy mire vágyik majd a piac a következő szezonban.
Mielőtt a járvány teljesen megbénította volna New Yorkot, Joseph Altuzarra tervező anyagmintákat „halmozott” föl. Szövetminták, nyomatok tornyosulnak a stúdiójában most is, ezeket felhasználva folyik most náluk a távmunka is.
„Kicsit vakon, tapogatódzva megyünk előre, de, érdekes módon a munka így sokkal hatékonyabb, mint amikor ugyanabban a szobában dolgozunk – mondja Altuzarra.”
Az új kollekciók kialakítását befolyásolja az is, hogy a járvány után – feltételezhetően – általában is vissza fog esni a kereslet, és nagy valószínűséggel a kirívóan luxusnak számító termékek forgalma is megcsappanhat. Ezt persze még nem lehet teljes bizonyossággal kijelenteni, az azonban talán már most megkockáztatható, hogy az egyszerűbb és a tartósabb cikkek kora jöhet el.
Kérdés, hogy maga a divat mennyiben fogja tükrözni a társadalomban beállt változást. A Christian Dior New Look kreációja a második világháború után a divat egyfajta aranykorát hozta el, és talán most is megfigyelhetünk valami hasonlót.
Minden kreativitást igénylő területen – zene, irodalom, divat – minden bizonnyal lesznek olyanok, akik reagálnak a kor kihívásaira. Természetes, hogy ez megtörténjen. Nagyon szomorú lenne, ha minden visszatérne oda, ahol a járvány előtt voltunk.
Hozzászólás zárolva.