INGATLANPIAC
Garázs, a varázsszó
Évek óta a garázs számít a befektetők titkos favoritjának. Az ingyen parkolásra alkalmas területek csökkenésével párhuzamosan a folyamatosan növekvő kereslet felfelé hajtotta az árakat és a bérleti díjakat egyaránt. Egyes belvárosi kerületekben a kocsibeállók négyzetméterára már-már megközelíti egy átlagos lakásét. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy azonos összegért mit vásárolunk, egy fűtött és biztonságos garázst vagy esetleg csak egy kocsibeállót. Az OTP Ingatlanpont összeszedte, mire érdemes ilyenkor odafigyelni.
Budapesten az elmúlt 6 évben majd 100 ezer darabbal, 660 ezerre nőtt a gépkocsik száma. Ehhez érdemes még hozzászámolni a saját autóval ingázó százezrek járműveit, így nem csoda, hogy a fővárosi sofőrök nap mint nap óriási forgalommal kénytelenek szembenézni. A rengeteg autó megjelenése a parkolási lehetőségeket is jócskán lecsökkentette. Nagy részben forgalomszervezési okokból vezetik be a kerületek a fizető övezeteket. A város érdeke, hogy a közterületeken minél gyorsabban forogjanak az autók, ne állítsák le hosszabb időre a gépkocsikat tulajdonosaik. A környéken lakók persze előnyt élveznek, nekik kell a megfelelő ingyenes parkolás. Egy saját garázs azon túl, hogy biztonságos, rendkívül kényelmes megoldást jelent a hétköznapokban, és mivel értékálló, befektetésnek is kiválóan alkalmas, valamint szinte azonnal kiadható hosszútávra is.
− Az egyes beruházások földszintjén vagy mélygarázsában már a tervezőasztalról ki lehet választani az ideális beállóhelyet. Nem mindegy azonban, hogy mit kap az ingatlantulajdonos a pénzéért. Az átadást követően azonban könnyen szembesülhet a vásárló azzal, hogy a frissen felfestett parkolóhelyére nem, vagy csak alig fér be az autója. Még rosszabbul járhat az, akinek már csak emeletes garázsbeálló jut ugyanazért a pénzért – figyelmeztet a szakértő.
Mire érdemes odafigyelni?
Az idei év a várakozások alapján a tömeges lakásátadások éve lehet, így tízezrek érintettek jelenleg is új lakásuk mellett garázsvásárlásban. Az építtetők általában a szabványokban rögzített lehető legkisebbre tervezik a parkolóhelyeket, így egyáltalán nem mindegy, hogy a garázsszinten belül hol választunk beállóhelyet. Érdemes kerülni azokat a helyeket, amelyek közvetlenül fal mellett vannak, így a többinél nehezebb rájuk kanyarodni, de problémát okozhat a sötét beállóhely is. Két oszlop közé is nehezebb lehet a parkolás. Sok karcolástól, letört visszapillantó tükörtől lehet megkímélni a gépjárművet az ideális hely kiválasztásával. Érdemes a beruházótól vagy értékesítőtől a garázsszint alaprajzát is elkérni, és részletesen áttanulmányozni. A pontos méreteket látva dönthetünk, és egy kis utánajárással az is kiderül, hogy az egyes beállók felett hol futnak a csövek. Az azonos szinten lévő beállók árai általában méretük és elhelyezkedésük alapján is különbözhetnek, de a korán döntésre jutók lényegesen jobb adottságú helyeket foglalhatnak le.
Hozzászólás zárolva.