Facebook hozzászólás
184

Halálra dolgoztatják a nélkülöző gyerekeket. Hogy kik?

Hát mi magunk,segítjük ezeket a cégeket, ha nem vigyázunk… Attól a pillnattól, hogy beléptünk a hipermarketek fotocellás üvegajtaján, csak úgy kínálja magát a polcokról az a sok felesleges kacat. Mi pedig pakoljuk őket a kosárba sorjában, mit sem sejtve az esetleges mérgező hatásokról vagy arról, hogy a pénztárnál fizetve egy szegény országbeli gyermekeket kizsákmányoló céget támogattunk.

A tudatos vásárlói mozgalom épp ezen szeretne változtatni.  Első aranyszabályuk, hogy a vásárlónak éreznie kell a feleősségét, mivel minden forintjával szavaz: az egészségesre vagy a mérgezőre, a környezetvédelemre vagy a pusztításra.

Először is mielőtt nekivágna a hétvégi beszerző körútnak, a tudatos fogyasztó listát készít a szükséges termékekről, és csak azokat teszi a kosarába. Általában előre megtervezi a heti menüt: így nem eshet meg, hogy a túró már a hűtőben feladja a szolgálatot, még mielőtt belekóstolhattunk volna.

A tudatos vásárló igyekszik tájékozódni, mely cégekkel kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy gyerekeket dolgoztatnak, vagy mely kozmetikumok azok, amelyeket állatokon tesztelnek a gyártók. Nem könnyű az ilyet kinyomozni, de első körben legegyszerűbb a Fauna Egyesülethez fordulni, Magyarországon ők foglalkoznak elsősorban a témával (www.fauna.hu).

Az áruk kiválasztásában fontos szempont az is, hol készülnek. A hazai termék mindenképpen kevesebbet utazik, tehát kíméletesebb a környezethez, mint a fél világon átrepített banán. Az import zöld almákkal és déli gyümölcsökkel különben is van elég baj: általában romlásgátló viasszal vagy más hasonló szerekkel kezelik őket, ami nem tesz jót a szervezetnek.

Azért nem kell nélkülözni a finomságokat egészen: a biocsokik, a natúr joghurtból és házi befőttből rittyentett desszertek, sőt a túró rudik is megférnek a szabályokkal.

Ami azt illeti, az igazán lelkiismeretes vásárló be sem tér a hipermarketbe,  ismeri a helyi kofákat, s inkább a piaci portékákból válogat. Ha ne adj’ isten, mégis nagyáruházba tévedne, biztosan van nála egy erős bőrszatyor vagy táska, hogy minimálisra csökkentse a termelt műanyagszemetet.

Tökéletes termék ugyan nem létezik, de az ember keresheti mindig a jobbat. Legyen tudatos, járjon utána a legfontosabb tényezőknek: ki állítja elő, mit tartalmaz és mibe csomagolják az árut, amire „szavazott”.

Első blikkre úgy tűnik, mindez hihetetlen sok lutás-futással jár, de igazából csak a kezdet nehéz. Energiabefektetésünk pedig a legdrágább valutában térül meg: az egészséges élet és az erőszakmentesség felé haladó világ mértékegységében.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!