Facebook hozzászólás
172

Mennyire számítanak a státusszimbólumok életünkben?

A felnőttek igyekeznek magukról jó benyomást kelteni, például az anyagiak tekintetében. Ezért fontos számukra, mit mutatnak kifelé: milyen környéken laknak, mekkora a lakásuk, milyen kocsival járnak, hova mennek nyaralni.

A drága autó nem csak élvezeti cikk, szimbólum is – Kép: Pixabay

A pénz nem boldogít, csak ha sok van belőle – így szokás viccesen kiegészíteni a klasszikus mondást. Sokan vallják ezt a nézetet, számos felnőttnek központi kérdés, milyen vagyontárgyakkal rendelkezik: hány szobás a lakása, milyen márkájú a kocsija, egy évben hányszor és hova utazik el. Ha valami okból anyagilag rosszabb helyzetbe kerül az illető, az nagyon megviseli akkor is, ha adott esetben megfelelő lenne számára egy kisebb lakás is vagy ugyanúgy eljut külföldre, csak kevesebb alkalommal.

„A gyerekek a szülői mintát követik, így ha azt látják, hogy a felnőtteknek fontos, milyen tárgyakkal veszik körbe magukat, nekik is az lesz” – mondta Németh Erika klinikai gyermekszakpszichológus. Számukra a tárgyak, az ismétlődő közös szokások, például a külföldi nyaralások biztonságot jelentenek, mivel szeretik az állandóságot. Ha ezt elveszítik, az még fájdalmasabb lehet, mint egy felnőttnek, igazi veszteség-érzésként élik meg, mivel épp a biztonságérzetet vesztik el.

Tárgyiasult világunkban különösen fontos, hogy a gyerekek a pénz értékét helyén tudják kezelni. „Minél előbb meg kell tanítanunk a diákoknak, hogy keményen meg kell dolgozni a felnőtteknek azokért a vagyontárgyakért, márkás ruhákért, utazásokért, amiben egy családnak része lehet. Sokan akár adósságba is verik magukat, csak hogy kifelé többet mutathassanak magukból, míg mások csak azt ismétlik a gyerekeknek, hogy spórolni kell, mert szükségük van egy új hűtőre vagy autóra. A lényeg ugyanakkor a tudatosságon van. Nem önmagában a spórolás az, ami tanítható, hanem a pénzügyi tervezés, előrelátás fontossága. Hiszen fel lehet venni hitelt, ha előre tudjuk, mennyi idő alatt tudjuk azt visszafizetni.

Vásárolhatunk részletre, ha előtte kiszámoltuk, az jár-e és mennyi pluszköltséggel, és az megéri-e nekünk. Ha valamire gyűjtünk, nem vég nélkül csak félretesszük a pénzt, hanem kalkulálunk, kiszámoljuk, mennyi idő alatt gyűlik össze a szükséges összeg. Ha ezeket a szempontokat az évek során mindig megosztjuk a gyerekekkel, felnőttként ők maguk is tudatos pénzügyi döntéseket tudnak majd hozni, így az anyagi biztonság mellett elérhetjük, hogy a vagyontárgyakban ne a státusszimbólumot lássák, hanem a pénz élvezeti értékét” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő zsűritagja.

Liptaival vagy Brad Pittel nyaralnánk legszívesebben
Ha a magyarok elhívhatnának egy hírességet nyaralni, a legtöbben Liptai Claudiát választanák a Szallas.hu felmérése szerint. Rubint Réka szerezte meg a második helyet, de Brad Pitt és Richard Gere is bekerült a TOP10-be. Az Év Szállása verseny keretében készült kutatás alapján ugyanakkor hatból egy résztvevő soha nem nyaralna együtt celebekkel.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!