Facebook hozzászólás
161

Mik a vevő jogai, ha karácsonyi bevásárlásra indul?

Fogyasztóvédelem: mihez van jogunk, válogatva a karácsonyi portékák közt?

A „Boltosnak kötelessége visszavennie, ha nem tetszett az ajándék” c. cikkem címe kétségtelenül félrevezető volt. 

Arra akartam utalni vele, hogy minőségi kifogás nélkül is visszavihető az áru, 8 napon belül, ha megvan a számla és az eredeti csomagolás – mint később kiderült, ez a megállapítás, miként a cikk tartalma is, helyesbítést kíván.

A tartalomhoz forrásul használtam az alábbi interjút:

http://www.uni-miskolc.hu/uni/news/mertarchivum/1999/1999.12.08./ajandek.html

Az alábbiakban a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség  főosztályvezetője által küldött tájékoztató alapján közlöm a helyesbítést, pontokba szedve:

1. A hibátlan terméket a kereskedő sem kicserélni, sem visszavenni nem köteles.

2. Ha a termék rossz, nem működik,az általános szavatossági és jótállási szabályok irányadók. A nyugta – jótállásos termék esetében a jótállási jegy – megléte feltétele az eredményes jogérvényesítésnek.

3. Ha a termék rossz, a fogyasztó akkor is igényelhet cserét, ha az áru javítható. A fogyasztó választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen (pl. nincs azonos vagy hasonló termék a kereskedő készletében) vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. azonnal és minimális költségigénnyel járó javíthatóság esetén).

4. A szavatossági jogok érvényesítésének sorrendjében második helyen áll az árleszállítás igénylésének a lehetősége,illetőleg az elállás (azaz a vételár visszakövetelése), mely utóbbira akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak semkijavításra, sem kicserélésre nincs joga,illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!