Facebook hozzászólás
282

Mit ajándékozzunk? Vásárlási szokások a nagyvilágban

A karácsonyi előkészületekben az a legnehezebb, hogy megtaláljuk a megfelelő ajándékot szeretteinknek. Amíg nálunk nagyon sokan szívesen látnának a fa alatt technológiai kütyüt vagy más eszközt, addig a világ más helyein egészen más a módi.

A karácsony hatalmas anyagi ráfordítással jár az ajándékozás és a vendégségek miatt, így nem meglepő, hogy a felmérésben, a megkérdezettek 71%-a mondta azt, hogy előre meghatározza, mennyit fog költeni.

Nálunk a digitális kütyük a menők – Kép: Pixabay

Ez különösen a németekre jellemző, akiknek 86%-a előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt összeg keretét, míg a legkevésbé a svédek próbálják költekezésüket kordában tartani (42%). Az összes megkérdezett harmada azonban mégis rendszeresen túllépi az előre eltervezett keretét. Ez a „könnyelműség” leginkább az olaszokra jellemző (41%).

A nemek felosztásában az derült ki, hogy a férfiak hajlamosabbak nagyobb költségekbe verni magukat: 30%-uk 91 ezer forint fölött költ ajándékra, míg a nők csupán ötöde veri ekkora költségbe magát. A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők áldoznak a legdrágább ajándékra. Továbbá az európai férfiak többsége (52%) a legtöbb pénzt partnerére szánja, míg nők esetében a szeretet ilyenfajta kifejezése megoszlik partnerük (39%) és gyermekeik (33%) között.

Annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár–érték arányt kínáló terméket, a többség (65%) figyeli az akciókat, és sokan (56%) kupont, illetve ajándékkártyát használnak fel spórolás gyanánt. Ebben különösen a britek járnak élen: összesen 82%-a keresi az akciókat és a leárazásokat. Nemeket tekintetében a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, míg a férfiaknak 58%-a tartja szem előtt, hogy a legjobb ár-érték arányú terméket találja meg.

Legyél egyedi! Ne az utolsó pillanatban vásárolj idén!
Az öreg kontinens lakóinak több mint háromnegyede az utolsó hónapra hagyja a vásárlást, ezen belül 14 százalékuk az ünnepet megelőző napon vagy az utolsó pillanatban szerzi be az ajándékokat – sokan pedig egyszerűen pénzt adnak, ami elég ciki…

Az egyik sarkalatos pontja a karácsonyi készülődésnek kétségtelenül az, mennyire hagyjuk az utolsó pillanatra az ajándékok megvásárlását. A felmérés szerint az európaiak többsége (62%) decemberben veszi meg az ajándékokat, 28% az utolsó napokban és 2% december 24-ére hagyja az ajándékvásárlást. A válaszadók 12%-a ugyanakkor egész évben készül a karácsonyra, és szépen sorjában veszi meg az ajándékokat. A németek azok, akikre leginkább jellemező, hogy a karácsonyi ajándékvásárlást egész évre felosztják (18%), miközben az oroszok 15%-a hagyja ezt az utolsó napra

Az ideális az lenne, ha a szeretteinknek szánt meglepetések megvásárlása kellemes időtöltés volna, de az igazság az, hogy sokszor jár stresszel. Így nem meglepő, hogy a megkérdezettek 42%-a mondta azt, hogy az ajándékok megvásárlásra feladatként tekintenek. Ebből következik, hogy sokan, összesen 35%, rendel ajándékokat online is, és 38%-uk mondta azt, hogy a rendelést mobilon vagy táblagépen keresztül adja le. Az online rendelés Európában a felmérés szerint a britek között a legnépszerűbb (53%), akiket a németek követnek (43%). A felmérésből az is kiderült, hogy minél fiatalabb a válaszadó, annál valószínűbb, hogy szívesen rendel online ajándékot: a ’80-as évek után születtek 38%-a rendel az internetről, de az idősebb generáció (az 1925–1945 között születettek 22%-a) is szívesen használja ezt a csatornát ajándékvásárlásra.

Legtöbben decemberben veszi meg az ajándékokat – Kép: Pixabay

A karácsony a szeretetről szól, ennek ellenére a felmérés rámutatott arra is, hogy közös vásárlások során sokan idegesek lesznek partnerüktől. A megkérdezett férfiak 76%-a válaszolta azt, hogy felbosszantja őt partnere vásárlás közben. 38%-uk fő indokként a túlságosan elhúzódó bevásárlást jelölték meg, 34% pedig arra panaszkodott, hogy párjuk nehezen hoz döntést illetve. A nők más miatt panaszkodtak férfi partnerükre: 32% azon hőbörög, hogy a férfiak túl hamar elunják a vásárlást, 18%-ot pedig az idegesít, hogy a párja az első kezébe kerülő dolgot megvásárolja. A britek és a spanyolok negyede pedig azt is bevallotta, hogy karácsonyi bevásárlás során már vitatkozott össze partnerével. A spanyolok nagy többségét (87%) idegesíti fel partnere vásárlás közben, míg úgy tűnik a hollandok a legtürelmesebbek a másik iránt (57%).

Hogyan befolyásolják kapcsolatainkat a kütyük?
Mennyi időt töltünk elektronikai eszközök használatával, és ez mennyiben befolyásolja társas kapcsolatainkat? Erre kereste a választ nemrégiben egy érdekes felmérés.

Bár a felmérés rámutat arra, hogy sokaknak okoz problémát a megfelelő ajándék kiválasztása, a felmérés egyben ajándékötletek formájában segítséget is nyújt. Ugyanis az is kiderült, hogy 2014-ben a leginkább vágyott ajándékok a technológiai kütyük és eszközök, ezt sorban követik az ajándékutalványok, valamint ruházati és kozmetikai termékek. Nemek tekintetében a férfiak vágynak leginkább technológiai kütyükre és eszközökre, míg a nők kozmetikai termékekre, és csupán 18%-uk válaszolta azt, hogy leginkább valamilyen technológiai kütyüt vagy eszközt szeretne karácsonyra. Kiderült az is, hogy minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy valamilyen kütyüt szeretne ajándékba kapni. Ugyanakkor összesítve a válaszadók harmada mondta azt, hogy örülne egy táblagépnek a karácsonyfa alatt.

Egyedi fotóalbum pár kattintással!
Elindult az Életforma Shop fotókönyv-szolgáltatása! Hazánk legnagyobb digitális nyomdájával, a Prime Rate Kft-vel együttműködésben elérhetővé válik hazánk egyik legmodernebb fotókönyv szolgáltatása az Életforma olvasótáborának!


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!