A férfiak testápolása
Napjainkban divatos az ápolt férfi, és egyre több férfi helyez nagy hangsúlyt a külső megjelenésére, és több kozmetikai terméket használ, és már nem csupán a borotválkozásnál használatos termékeket.
Az IKW Testápolási és Mosószerek Ipari Szövetségének jelentése szerint napjainkban a férfiak több mint 60 százalékának nagyon fontos a külső megjelenés. Ebben olyan szociológiai tényezők érvényesülnek, mint a munkaerőpiaci verseny és az egyedül élők egyre magasabb aránya a népességen belül. Nagyon gyakran egy kalap alá veszik a fitneszt, a vitalitást, a jó megjelenést és a sikert. A szakemberek főként a fiatal nemzedéknél várják a kozmetikai fogyasztás növekedését. Oliver W. Schwarzmann jövőkutató a schorndorfi Future Business Group egyik tanulmányában a férfikozmetikumok vonatkozásában azt állapította meg, hogy a keresletet élénkíti a férfiak igénye önmaguk színvonalas bemutatására és eladására. Schwarzmann úr előrejelzése szerint 2010-ig a férfi kozmetikumok forgalma 648 millióról 725 millió Euróra fog emelkedni, és ezen belül jelentős pozícióra tesznek szert a természetes kozmetikumok.
A wellness-szel ma már sok férfi törődik, és ez alapvetően egy új piaci lehetőséget jelent a természetes kozmetikai termékeknek, hiszen bár a férfiak bőre viszonylag ellenálló, de a természetes kozmetikumok előnyei náluk is megmutatkoznak: a természetes anyagok tartósan hatnak és önszabályozásra ösztönzik a bőrt. A parafinok, valamint az irritáló hatású szintetikus színező és tartósító anyagok használata viszont szigorúan tilos az ellenőrzött természetes kozmetikumokban.
A férfikozmetikumok ígéretes választéka
A természetes élelmiszerek szakboltjaiban a Synergie szakmai felmérésének (és a BioVista adatainak) tanúsága szerint jelenleg szerény 2 százalékot tesz ki a férfikozmetikumok forgalma, míg a kozmetikumok teljes piacára vetítve ez (az IKW adatai szerint) 6 százaléknak felel meg. A férfikozmetikumok csoportjához azonban viszonylag kevés termék tartozik: a klasszikus kínálat a borotválkozási és after shave termékeket foglalja magában az illatszerek mellett, de a tusfürdők, haj- és bőrápoló termékek már nem számítanak ebbe a csoportba. Miközben a kozmetikumok piacán több éve csökken a férfikozmetikumok aránya, addig a természetes szerek gyártói tudják, hogy az elmúlt időszakban folyamatosan nő, sőt egyenesen robbanásszerűen fejlődik ezen a területen a hagyományos férfitermékek forgalma. Ezt igazolják azok a trendelemzések is, amelyek szerint a férfi kozmetika kitűnő esélyekkel tekinthet a jövőbe. Csak Németországban 30,85 millió potenciális fogyasztó van, és 65 százalékuk használ például borotválkozás utáni szereket.
Hozzászólás zárolva.