Igazítsa szemüvegét egyéniségéhez !
A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája: a magyar lakosság közel fele hord állandóan vagy időszakosan szemüveget illetve kontaktlencsét. Hazánkban évente 2,8 millió szemüveglencsét értékesítenek. A piacvezető Hoya Lens Hungary 2007-es kutatásában a magyarok szemüveg-vásárlási szokásait mérte fel. Kiderült: aki teheti, szemüvegválasztásával is igyekszik kifejezni személyiségét.
Érzékszerveink közül szemünknek köszönhetjük a legtöbb élményt, hiszen az információk túlnyomó többsége ezen keresztül jut el hozzánk. Megfelelő látásélességgel biztonságosabban közlekedhetünk, kényelmesebben végezhetjük a munkánkat, és teljesebb életet élhetünk.
Egy év elején publikált svéd tanulmány szerint ráadásul a szem íriszének struktúrája összefügg az ember jellemével, lelkével. (forrás: MTI / wissenschaft.de) A szemüveglencse gyártás és forgalmazás hazai piacvezető vállalata – a Hoya Lens Hungary Zrt. – 2007-es felméréséből pedig az derült ki, hogy aki teheti, szemüvegválasztásával is igyekszik kifejezni személyiségét.
A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája, amely főleg az idősek körében elterjedt. Európa népessége öregszik, ezért valószínűsíthető, hogy egyre több ember szorul majd látáskorrekcióra. Jelenleg a magyarok kb. 45 százalékának van rá szüksége, hogy állandóan vagy időszakosan szemüveget, illetve kontaktlencsét viseljen. A 45 év felettiek túlnyomó többségének pedig egy olvasószemüveg jelentené a megoldást.
A Hoya Lens Hungary Zrt. adatai alapján Magyarországon évente 2,8 millió szemüveglencsét értékesítenek. Hazánkban évente 500.000 ember vásárol Hoya lencséket tartalmazó szemüveget, ezért a vállalat 2007. évelején kutatást végzett a magyar emberek szemüveg-vásárlási szokásairól.
„A 387 magyar felnőtt szemüvegvásárló körében elvégzett felmérésünkből kiderül, hogy a látáskorrekcióval élők 99 százaléka szemüveget használ, kontaktlencsét pedig mindössze kb. 9 százalékuk hord. A kontaktlencse viselők közül azonban alig akad olyan, akinek ne lenne szemüvege is.” – mondta Georges Byl, a Hoya Lens Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A válaszadók fele már a sokadik pápaszemét „koptatja. A válaszadók többsége( 55 százalékuk) 10 és 30 ezer forint értékű terméket választ, míg csupán 3% azoknak az aránya, akik 60 ezer forintnál drágább szemüveget is megengednek maguknak.
A Hoya felmérése szerint a vásárlók 3 jól elhatárolt csoportra oszthatók:
a résztvevők 31 százaléka „jó vásárt szeretne”. Ők többnyire azok az idősebb emberek, akik nem engedhetik meg maguknak a drága szemüveget, s inkább csak a gyakorlati hasznát látják a terméknek.
Hozzászólás zárolva.