Olíva olaj, energiaital, müzli az élen
Az átlagosnál jobban emelkedik az egészséges táplálkozást vagy jó közérzetet (wellness) szolgáló élelmiszerek forgalma. Olíva olaj, sport- és energiaital, továbbá gabonapehely/müzli vezeti az összes élelmiszerfajta növekedési toplistáját; …
ezekből ugyanis 53, 52 és 51százalékkal adtak el többet a kiskereskedelemben tavaly, mint egy évvel korábban. Az ACNielsen Piackutató vállalat 59 országban végzett felmérése szerint nem csak Magyarországon, de a világon általában az egészséges étkezésre való törekvés az egyik fő fogyasztási trend.
A magyar boltokban a szintén egészséges étrendbe tartozó sajt eladása 25, a tejdesszerté pedig 23 százalékkal növekedett egyik évről a másikra.
Az olíva olaj vezető pozícióját a főzési szokások változásának köszönheti. Az olíva olaj célcsoportja kimondottan a modern bolttípusok vásárlója. Ugyanis az országban pontosan 77 olyan üzlet működik, amely 2500 négyzetméteresnél nagyobb, és azokban adják el az összes olíva olaj több mint felét.
A sport- és energiaitalok kínálatában jelentős szerepet játszanak kereskedelmi márkás termékek.
A gabonapehely/müzli és reggelire való szeletek kategóriájának motorja a sok újítás. A müzli ízei közül legkedveltebb a gyümölcsös, majd a natúr következik és a csokis-kakaós. Előnyösen befolyásolja a forgalmat, hogy a termékcsoport átlagára nem növekedett az utóbbi tizenkét hónap során.
A sajtok kedvező pozícióját első sorban az importok és a kereskedelmi márkás termékek erősítik. Növeli a keresletet, hogy a legkedveltebb sajtok átlagára csökkent egyik évről a másikra.
Az egészséget szolgáló tömegtermékek közül a joghurt, zöldségkonzerv és ásványvíz forgalma nőtt az átlagot meghaladó mértékben.
A magas protein- és alacsony szénhidráttartalmú étrendet diktáló diéták terjedése általában előnyösen befolyásolja a hús, hal és tojás, valamint egyes tejtermékek fogyasztását. A jó közérzetet, esetleg súlycsökkenést segítő alternatív élelmiszerek egyre inkább szokásba jönnek. Ez magyarázza a cereáliák, az olíva olaj és az édesítőszerek iránti kereslet fellendülését. A gyümölcs- és zöldségfélék szintén beleillenek az egészséges étrend-trendbe.
– Havonta új termékek százai igyekeznek felhívni magukra a boltokban a figyelmet, és a vásárlók egy részét kipróbálásra ösztönzik – állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója. – Sikereket hosszú távon azonban csak azok a termékek érnek el, amelyek fenntartható fogyasztói igényeket elégítenek ki, mint például az egészséges táplálkozás vagy a wellness.
Hozzászólás zárolva.