Facebook hozzászólás
287

NEM CSAK A PULISZKA, DE A KNÉDLI SEM ROBBAN

Cseh tapasztalatok a digitális otthon-oktatásról

A digitális távoktatás márciusban szakadt a nyakunkba, előtte csak elképzeléseink vagy még azok sem voltak róla. Írtunk már a hazai, a tengerentúli tapasztalatokról, most pedig Csehországban néztünk körül, ott hogyan birkóznak meg az emberes feladattal.

Idehaza is téma volt a sajtóban, hogy az online otthon-oktatásra való hirtelen átállás, milyen következményekkel járt a gyerekekre, és milyenekre a szülőkre nézve. Míg Magyarországon ezzel kapcsolatban csak találgatásokra hagyatkozhatunk, Csehországban egy közvéleménykutató cég utánajárt a valós tényeknek. Lássuk, hogy a hazánknál gazdaságilag fejlettebb, de közel azonos lélekszámmal rendelkező Cseh Köztársaságban hogy vélekednek a szülők a digitális átállásról.

A cseh szülők naponta 3,4 órát töltenek gyermekeik oktatásával, többségük véleménye pedig az, hogy a tanintézmények jól ellátják feladataikat, gyermekeik rendes oktatásban részesülnek, és hogy az iskolák velük, szülőkkel és a gyermekeikkel is általában kielégítő módon kommunikálnak – ez derül ki az NMS Market Research által áprilisban elvégzett felmérésből.

A szülők csaknem egyharmada kevesebb, mint napi két órát tölt a gyermekek otthoni nevelésével, 43 százalékuk naponta két és négy óra közötti időt, míg egyötödük naponta négy-hat órát.

Offline. Fotó: depositphotos.com
Offline. Fotó: depositphotos.com

 

A felmérésből az is kiderül, hogy a csehek 51 százaléka osztja azt az álláspontot, miszerint az általános iskolák nagyon jól vagy jól tudják kezelni a jelenlegi helyzetet.

A szülők örömmel fogadnák, ha iskolájuk a jelenleginél többször élne online tesztekkel és konferenciákkal, hogy ezáltal is mérséklődjenek az általuk viselt terhek. Sokan pedig annak örülnének, ha kérdőívekkel szondázná meg őket a tanintézmény, és így tudnák meg azt, hogy valójában mire is van szükségük a gyerekeknek, és mire a szüleiknek a tanulás során.

A NMS Market Research felmérése szerint az iskolák több mint egyharmada használ online teszteket, és tíz iskolából egy használ kérdőíveket.

A legtöbb iskola -, a felmérés adatai szerint 71 százalékuk -, e-mailben ad házi feladatot a gyerekeknek, 56 százalékuk valamilyen online platformra tölti föl az otthon megoldandó feladatokat, míg a tanintézmények 46 százaléka úgy intézi, hogy a feladatokat meg lehessen oldani azokból a tankönyvekből és munkafüzetekből, amiket a gyerekek egyébként is használnak otthon.

A szülők kétharmada használ valamilyen online oktatási eszközt, és szinte mindegyik hasznosnak tartja azokat. Legtöbben ugyanakkor elutasítják azt a nézetet, miszerint ezek az eszközök bármiben is helyettesíthetnék az iskolába járást.

A cseh statisztikai hivatal nemrégiben rámutatott, hogy az országban a 6-15 éves korú gyermekek 3,3 százalékának egyáltalán nincs internet-kapcsolata otthon. A gyermekek további 5 százaléka otthon ugyan rendelkezik internet kapcsolattal, de nincs számítógépük vagy táblagépük, így csak telefonjukon tudnak online kapcsolatot létesíteni.

A háztartások gyakran nem rendelkeznek nyomtatókkal vagy szkennerekkel, amelyek szükségesek a házi feladat elvégzéséhez, vagy ahhoz, hogy a tanároknak visszaküldjék az elvégzett feladatokat.

A hazai digitális távoktatás kezdeteiről ITT OLVASHATJÁTOK cikkünket.

Az amerikai tapasztalatokhoz pedig IDE KATTINTSATOK!



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Hogyan növeljük kreatívan az intimitás élményét?

Az emberi kapcsolatokban a kölcsönös tisztelet, az érzelmi kötődés és az egymásra hangolódás alapvetően fontos…

Rehabilitáció és egészségmegőrzés Hévízen

A kor előrehaladtával jelentkező mozgásszervi problémák az életminőség jelentős romlását okozhatják, különösen, ha…
1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!