A VIDEO-CHAT JÓT TETT A NŐK ÖNBIZALMÁNAK
A koronavírus váratlanul megdobta a Tinder forgalmát
Nem várt növekedést produkáltak a társkereső applikációk a járvány alatt, mert bár a személyes találkozások száma nem bővülhetett a távolságtartás szigorú szabályai miatt, a video-chat alkalmazások használata mégis felpörgött. Változott a felhasználók nemek szerinti megoszlása is, a nők bátrabban mentek bele beszélgetésekbe, köszönhetően annak, hogy a videó alkalmazások révén arcot, valódi arcot kaptak partnereik már a virtuális ismerkedés idején is.
Semmi csodálkozni való nem lett volna azon, ha az a világjárvány, mely milliókat kényszerített arra, hogy otthonukba bezárkózva tengessék mindennapjaikat, valamint a fizikai távolságtartás életidegen szabályai szerint éljék meg a hétköznapokat, szóval, ha ez a pandémia komolyan visszavetette volna a társkereső alkalmazások használatot, egyszersmind forgalmát.
A valóság azonban erősen rácáfolt ezekre az előzetes félelmekre, legalább is Sharmistha Dubey, a Match Group új vezérigazgatója szerint. Ez a cég üzemeltet olyan nagy forgalmú társkereső applikációkat, mint a Tinder, az OKCupid, és a Match.com.
A korlátozások bevezetésekor volt ugyan egy kis megtorpanás a forgalomban, de aztán egy valóságos robbanás következett be: áprilisban a Match összes platformján elküldött napi üzenetek száma átlagosan közel 30 százalékkal haladták meg a február végi adatokat – írja a Financial Times.
A növekedés mögött az áll, hogy a felhasználók használni kezdték azokat a video-chat alkalmazásokat, melyek amúgy eddig is a rendelkezésükre álltak, de mindaddig, amíg a személyes találkozás lehetősége adott volt, nem különösebben éltek vele. Most, hogy a korlátozásokkal ezek a lehetőségek megszűntek, sokan csábultak át ezekre a videó platformokra, így helyettesítve, pontosabban kiváltva a személyes együttlét varázsát.
A pandémia a társkereső applikációk nemek szerinti használatában is komoly változást hozott. Korábban elsősorban a férfiak domináltak, és az ő „vadászterületüknek” számító terepen egyre hangsúlyosabbá vált a fiatalabb korosztályt képviselő nők jelenléte; ez főleg áprilisra lett egészen nyilvánvaló – mondta Sharmistha Dubey.
A nők kezdték magukat kissé felszabadultabbnak érezni, sokkal több férfival kezdtek bele kötetlen beszélgetésekbe anélkül, hogy elkötelezték volna magukat, ami nyilvánvalóan annak is betudható, hogy a helyzetből adódóan nem éreztek magukon akkora nyomást, mint korábban.
De érdemes a magyarázatok között rálelni arra a nyilvánvaló tényre is, hogy a video-chatek használatával a randevúk a virtualitást megtartva ugyan, de mégis személyesebbé váltak, arcot, mégpedig valódi arcot kaptak a szereplők, ez pedig növelte a bizalmat, persze nem csak a nőkben, de mindkét félben, így a férfiakban is. Márpedig a bizalom az egyik legelemibb faktor egy ismerkedés során.
A közösségi média esetében általában az egyik legkritikusabb terület a biztonság, vagyis, hogy a felhasználók adatai ne kerüljenek illetéktelenek kezébe. Ez komoly fejlesztéseket igényel mindegyik érintett cégtől, történjen a moderálás akár emberek, akár mesterséges intelligencia által.
Hozzászólás zárolva.